حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

ساخت جاخودکاری با قوطی کنسرو و کمی پارچه گونی یا کنفی، کار دشواری نیست و نیاز به توضیح اضافه هم ندارد. با کمی نگاه به تصاویر براحتی می توانید جاقلمی زیبا و کارآمدی برای خود بسازید.

مقداری پارچه گونی تهیه کنید (از گونی خالی برنج هم می توان بدین منظور استفاده کرد):

چگونه با قوطی کنسرو یک جاقلمی زیبا درست کنیم؟

مقداری از گونی یا پارچه کنفی (یا هر پارچه زیبا و بافت دار دیگری) را به دور یک قوطی خالی و شسته شده کنسرو بپیچید. به اندازه لازم برش دهید و پس از چسبکاری پیرامون قوطی، کاری کنید که گونی یا پارچه در جای خود محکم شود:

چگونه با قوطی کنسرو یک جاقلمی زیبا درست کنیم؟

بالا یا پایین آن را با تکه پارچه های اضافه آمده از دوخت پرده یا لباسهای مستعمل تزئین کنید. کار تمام است .

چگونه با قوطی کنسرو یک جاقلمی زیبا درست کنیم؟

چگونه با قوطی کنسرو یک جاقلمی زیبا درست کنیم؟

 


موضوعات مرتبط: فناوری ، متفرقه، آموزشی، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:, ] [ 19:58 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

استفاده از شمع فقط برای مواقعی نیست که برق رفته باشد! بعضی بسادگی از آن برای زینت بخشیدن به میز غذا بهره می برند، چه بخواهند میز غذایی رسمی بچینند و چند میهمان از اقوام یا دوستان را دعوت کنند، چه بخواهند در کنار همسر یا حتی با فرزندانشان به صرف غذا بپردازند و علاوه بر آن ساعاتی رمانتیک را برای خود رقم زنند. اگر می خواهید هنر و سلیقه خود را نیز به این مجموعه اضافه کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

وسایل لازم :

مقوای رنگی

مداد

کا تر

جاشمعی یا لیوان استوانه ای

چسب

شمع

نحوه ساخت

طرح مورد علاقه تان را روی یک مقوا ببرید و از آن یک شابلون بسازید.

یک مقوای رنگی به ارتفاع شمعدان شیشه ای و به پهنای دور آن ببرید.

با شابلون روی مقوا طرحتان را بکشید.

از روی طرح به وسیله کا تر داخل طرح خود را خالی کنید.

ایده ای جالب و آسان برای تزئین جاشمعی

مقوای طرحدار را به دور شیشه بپیچید و دو سر آن را با چسب به هم وصل کنید.

جا شمعی شما آماده است، شمع را درون آن روشن کنید.

ایده ای جالب و آسان برای تزئین جاشمعی

در ضمن اگر تهیه شابلون برایتان مشکل است، می توانید از شابلون های آماده برای طرح روی مقوا استفاده کنید.

 

منبع : سيمرغ


موضوعات مرتبط: متفرقه، آموزشی، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 25 آبان 1392برچسب:, ] [ 11:28 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

پروتئین های گیاهی هم در مواد غذایی مصرفیِ روزانه مان وجود دارد هم در مواد غذایی کمی ناشناخته تر.

اگر جزو افرادی هستید که علاقه ی چندانی به مصرف گوشت ندارید و یا گیاهخوار هستید می توانید برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدنتان از این مواد غذایی مغذی استفاده کنید. با ما همراه باشید.

 

غلات و حبوبات : یاران مغذی

پروتئین های حیوانی همه ی اسیدهای آمینه ی مورد نیاز بدن را دارند و به راحتی جذب بدن می شوند ولی پروتئین های گیاهی این گونه نیستند. در واقع غلات، اسیدآمینه ی لیزین را ندارند و حبوبات، اسیدآمینه ی متیونین را؛ برای همین هم پروتئین کمتری از این مواد غذایی جذب می شود. برای دریافت کامل پروتئین های گیاهی بهتر است که غلات و حبوبات را با هم در برنامه ی غذایی مان بگنجانیم. به عنوان مثال برنج را با لوبیا قرمز، بلغور را با نخود و غیره. اگر این مواد غذایی را با کمی گوشت قرمز، ماهی یا تخم مرغ همراه کنید فوق العاده می شود.

حبوبات به خوبی شما را سیر می کنند

لوبیا سفید و قرمز، عدس، نخود و غیره همگی سرشار از پروتئین، ویتامین های گروه B و فیبرها هستند. شاخص گلیسمی این مواد غذایی به ویژه عدس نیز پایین است و احساس سیری زودهنگامی ایجاد می کنند.

روش استفاده :

قبل از پخت بهتر است که یک شب تمام حبوبات را خیس کنید. حتی می توانید دو یا سه روز قبل این کار را کرده و به طور مرتب آب آن را عوض کنید. خیساندن حبوبات باعث می شوند که زودتر بپزند. زیاد خیساندن حبوبات نیز باعث می شود که جوانه بزنند در این صورت ارزش غذایی آن ها نیز بالاتر می رود.

توفو

توفو همان پنیر سویا است. هر 100 گرم از این ماده ی غذایی 15 گرم پروتئین و 120 کالری دارد. توفو منبع منگنز بوده که برای سوخت و ساز اسیدهای آمینه ی پروتئین ها لازم است.

روش استفاده :

می توانید توفو را به سالادهایتان اضافه کنید. می توانید از قبل کمی روغن زیتون و ادویه به آن ها بزنید.

پروتئین های سویا

سویا سرشار از پروتئین گیاهی است. معمولاً برای هر نفر 30 گرم (قبل از خیس کردن) سویا کافی است. این میزان حاوی 102 کالری و 15 گرم پروتئین می باشد.

روش استفاده :

بعد از خیساندن آن ها در آب اجازه دهید به مدت 10 الی 15 دقیقه در آب جوش پخته شوند. آب آن را بگیرید و خواهید دید که مانند گوشت قیمه شده در می آید. می توانید از سویا در تهیه ی ماکارونی، لازانیا و غذاهای دیگر استفاده کنید.

دانه ها و مغزها: مکمل های خوشمزه

پسته، بادام، گردو، فندق و غیره سرشار از پروتئین و همچنین فیبر، منیزیم، کلسیم و چربی های خوب هستند. تنها نقطه ضعف این مواد غذایی کالری زیاد آن هاست. برای همین هم نباید در مصرف آن ها زیاده روی کنید.

روش استفاده :

می توانید گردوی خرد شده را به کوکوها اضافه کنید. داخل دسرها و سالادهایتان پسته و فندق یا بادام بریزید. می توانید از این خوردنی های خوشمزه به عنوان میان وعده نیز بهره ببرید.

شیر و ماست سویا

شیر سویا به اندازه ی شیر گاو پروتئین داشته و 35 کالری دارد. در عوض این شیر کلسیم و ویتامین D کمی دارد. از آنجایی که شیر سویا همانند ماست سویا بدون لاکتوز می باشد برای همین هم مشکل گوارشی ایجاد نمی کند.

روش استفاده :

می توانید از شیر سویا در تهیه ی سس ها و دسرها و غیره استفاده کنید ماست سویا را نیز مانند ماست های معمولی نوش جان کنید و یا برای تهیه ی سس، کیک و غیره استفاده کنید.

غلات و کینوا

با وجود اینکه این مواد غذایی در مقایسه با حبوبات حاوی پروتئین کمتری هستند اما با این حال پروتئین موجود در آن ها نیز چشمگیر است. در مورد غلات بهتر است از نان ها و پاستاهایی استفاده کنید که از آردهای کامل یا همان سبوس دار تهیه شده باشند. از مصرف جو، ارزن، گندم سیاه و برنج قهوه ای نیز غافل نشوید. در مورد کینوا باید بدانید که این ماده ی غذایی جزو غلات محسوب نمی شود. کینوا دانه ای از خانواده ی اسفناج و شلغم می باشد. بر خلاف غلات پروتئین های موجود در کینوا تمام اسیدهای آمینه ی ضروری را دارا می باشد.

روش استفاده :

اگر در جایی زندگی می کنید که به این دانه ها دسترسی دارید می توانید آن را جایگزین برنج و پاستاهای قدیمی بکنید.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، بهداشت، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:3 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در گزارش جدیدی هشدار داد افرادی که از مکمل های کاهش وزن یا ماهیچه ساز استفاده می کنند بیشتر مستعد ابتلا به هپاتیت شدید و نارسایی  کبدی هستند.

«سارا پارک» از متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در آتلانتا و گروهی از همکارانش با بررسی مواردی از ابتلا به هپاتیت شدید در دپارتمان سلامت هاوایی به این نتیجه رسیده اند. این کار شناسان اظهار داشتند: ۲۴ نفر از ۲۹ بیمار تحت مطالعه، ۶۰ روز پیش از بروز بیماری کبدی از این گونه مکمل ها استفاده کرده  بودند. علاوه بر این، علائم گزارش شده در این افراد شامل کاهش اشتها، مدفوع کم رنگ، ادرار تیره و یرقان بوده است.

بیماری کبدی برای بسیاری از بیماری ها و اختلالاتی به کار می رود که موجب می شوند کبد به درستی نتواند به فعالیت طبیعی خود ادامه دهد و دچار نارسایی شود. دردهای شکمی، زرد شدن پوست یا چشم ها و یا نتایج غیرمعمول از تست های فعالیت کبد، نشان دهندهٔ ابتلای فرد به بیماری کبدی است. از دیگر علائم مرتبط با اختلال کبدی می توان به علائم جسمی و یا علائم مرتبط با مشکلات گوارشی، اختلالات ایمنی، جذب غیرمعمول چربی، بروز مشکلات در متابولیسم و سوخت و ساز بدن و نیز مشکلات قندخون اشاره کرد. علاوه بر این ها عدم جذب چربی ها ممکن است به بروز علائمی همچون رفلاکس، سوء هاضمه،  کمبود ویتامین های محلول در چربی،   حالت تهوع و استفراغ، یبوست، نفخ شکم و سنگ صفرا منجر شود. همچنین بروز اختلالات سیستم عصبی از جمله افسردگی، نوسانات خلقی به خصوص عصبانیت و حساس شدن، ضعف در تمرکز و سردردهای مکرر از دیگر علائم بیماری کبدی هستند.

سایرعلائم عبارتند از بالا رفتن کلسترول بد (LDL) و کاهش کلسترول خوب (HDL)،   بالا رفتن تری گلیسرید، انسداد رگ ها،  سکته قلبی و مغزی، چربی سازی در اعضای بدن، افزایش وزن و کبد چرب.

شایع ترین بیماری های کبدی شامل کبدچرب،  سیروز کبدی و هپاتیت هستند که به اختصار عبارتند از:

- کبد چرب: وجود چربی در کبد امری معمول است اما اگر چربی بیش از پنج تا ده درصد وزن کبد را تشکیل دهد، فرد به بیماری کبدچرب الکلی یا غیرالکلی مبتلا است که در برخی موارد می تواند مشکلات جدی و جبران ناپذیری را برای فرد بوجود آورد.

- بیماری کبدچرب الکلی: بیش از ۱۵ میلیون نفر در آمریکا مصرف بیش از حد الکل دارند. تقریبا تمامی آنان به بیماری کبدچرب مبتلا هستند. علاوه بر نقش الکل در بروز این بیماری، عامل وراثت نیز در بروز بیماری کبدچرب الکلی موثر است.

- بیماری کبدچرب غیرالکلی: این بیماری اکنون شایع ترین عامل بیماری کبدی در آمریکا است که می تواند به ایجاد آسیب های دائمی در این عضو حیاتی منجر شود. در این بیماری ممکن است کبد بزرگ شود و با گذشت زمان بافت آسیب دیده جایگزین سلول های سالم کبدی شود که در   نهایت این عارضه به سیروز کبدی منجر می شود. در این شرایط کبد به درستی فعالیت نمی کند و ممکن است فرد به نارسایی کبدی و سرطان کبد مبتلا شود و یا حتی در موارد پیشرفته به مرگ بیمار بیانجامد.

در مورد دلایل احتمالی بروز بیماری کبدچرب می توان به مصرف برخی دارو ها، ابتلا به هپاتیت ویروسی، بیماری کبدی وراثتی یا اختلال خودایمنی، کاهش وزن شدید و سوء تغذیه اشاره کرد. در حال حاضر درمان مشخصی برای بیماری کبدچرب وجود ندارد هرچند لازم است فرد به دلیل ابتلا به این بیماری نهفته، تحت درمان قرار گیرد. با این حال موارد دیگری چون عدم مصرف الکل، کاهش وزن، مصرف غذاهای سالم و متعادل، افزایش فعالیت بدنی و محدود کردن دریافت کالری می توانند در درمان این بیماری موثر باشد.

- سیروز کبدی: این بیماری با آسیب دیدگی و زخم شدن بافت کبد ناشی از ابتلا به هر یک از انواع بیماری های کبدی از قبیل هپاتیت و یا مصرف بیش از حد الکل بروز می کند. در حقیقت سیروز کبدی در واکنش به آسیب دیدن بافت کبد و به مرور زمان اتفاق می افتد. در صورتی که سیروز کبدی به موقع تشخیص داده شود و عامل ایجادکننده آن تحت درمان قرار گیرد از آسیب دیدن بیشتر کبد جلوگیری می شود. با پیشرفت سیروز کبدی،   وسعت بافت های آسیب دیده کبد بیشتر می شود که این وضعیت می تواند مرگ بیمار را در پی داشته باشد. سیروز کبدی تا زمانی که آسیب جدی به کبد وارد نکند دربردارنده علائمی نیست اما خستگی، خونریزی، زرد شدن رنگ پوست و چشم، خارش پوست،   از دست دادن اشتها، حالت تهوع، ورم پا ها و کاهش وزن از جمله نشانه های این بیماری هستند.

- هپاتیت: هپاتیت به بروز التهاب در کبد گفته می شود که می تواند بیش از شش ماه یا کمتر ادامه یابد و دلایل بسیاری در بروز آن موثر هستند. گروهی از ویروس های هپاتیت از جمله ویروس های A، B، C، D، E عامل بروز این بیماری هستند. علاوه بر این، ویروس های دیگر مانند ویروس  آبله مرغان نیز می توانند عامل ابتلا به هپاتیت باشند.

همچنین هپاتیت به التهاب کبد ناشی از مصرف الکل، مواد مخدر یا مواد سمی موجود در محیط زندگی نیز اطلاق می شود. علاوه بر این چربی سازی در کبد، تروما و یا یک واکنش خودایمنی که در آن بدن با تولید آنتی بادی به کبد حمله می کند از دیگر دلایل بروز هپاتیت هستند. ویروس هپاتیت A معمولا از طریق مصرف آب و غذای آلوده در فرد بروز می کند. ویروس هپاتیت B نیز اغلب از طریق ارتباط جنسی،  استفاده از سرنگ مشترک در میان مصرف کنندگان مواد مخدر و یا تزریق خون آلوده منتقل می شود. بیماری هپاتیت C نیز اغلب از طریق تماس با خون یا سرنگ آلوده از جمله سوزن های خالکوبی بین افراد منتشر می شود.

 


موضوعات مرتبط: بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 12 آبان 1392برچسب:, ] [ 15:20 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

کدوتنبل منبع عالی ویتامین A و فیبر است و علاوه بر آن کم کالری است. در این مطلب چند خاصیت این گیاه ذکر شده است.

1 - منبع عالی کربوهیدرات پیچیده است. از این رو انرژی لازم بدن را تامین می کند.

2 - فیبر موجود در آن برای سیستم گوارش مفید است.هر یک فنجان از آن حاوی ۳ گرم فیبر است وکدوتنبل به دلیل فیبر بالای در کاهش وزن نیز موثر است.

3 - رنگ نارنجی آن نشانه میزان زیاد بتاکاروتن است.

4 - بتاکاروتن زمینه ساز تولید ویتامین A است که برای سلامت بینایی و تقویت سیستم ایمنی ضروری است.

5 - بتاکاروتن در بهبود پوست و کم رنگ شدن لکه ها موثر است و از پوست در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کند.

6 - اتخاذ برنامه غذایی حاوی کدوتنبل، خطر بروز برخی از انواع سرطان ها از جمله سرطان سینه، پروستات، ریه، دهانه رحم و پوست را کاهش می دهد.

7 - مصرف آن پس از ورزش، به ایجاد تعادل الکترولیت در بدن کمک می کند زیرا حاوی پتاسیم است.

8 - حاوی ویتامین C است که خطر بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می دهد.

9 - بتاکاروتن موجود در آن، در حفظ سلامت بدن نقش مهمی دارد.

 

منبع : سيمرغ


موضوعات مرتبط: کشاورزی ، طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 11 آبان 1392برچسب:, ] [ 10:30 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

 

با وارد کردن کد#06#*  از کشور سازنده گوشی خود با خبر شوید
با وارد کردن این کد یک شماره 15 رقمی مانند زیر بر روی گوشی شما می آید
352753xx2835060
رقم 7و8 را به ترتیب در نظر بگیرید
کشور سازنده                                                                 کیفیت
اگر 00 بودگوشی شما ساخت کارخانه اصلی است                  عالی
اگر 01 بودگوشی شما ساخت فنلاند است                           خیلی خوب       
اگر 02 بودگوشی شما ساخت امارات است                               بد
اگر 03 بودگوشی شما ساخت کره است                               متوسط
اگر 04 بودگوشی شما ساخت هند است                               متوسط
اگر 08 بودگوشی شما ساخت آلمان است                              خوب
اگر 13 بودگوشی شما ساخت آذربایجان است                       خیلی بد
اگر 05 بودگوشی شما ساخت مالزی است                            متوسط


 


موضوعات مرتبط: فناوری و سیستم، فناوری ، موبایل، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 10 آبان 1392برچسب:, ] [ 21:12 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

چه میوه‌هایی معده را پالایش و تقویت می‌کند؟

اگر با مشکل معده درگیر هستید و انواع داروهای شیمایی را برای درمانش امتحان کرده‌اید یک بار هم این داروها را که به توصیه معصومین(ع) تجویز شده، امتحان کنید.

 

AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسانبه گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، وقتی در نسخه‌هایی که معصومین(ع) برای پیروان خود در درمان این بیماری نوشته‌اند و توصیه کرده‌اند نگاهی می‌اندازیم داروهای شفابخش طبیعی و شاید ارزانتر از داروهای شیمیایی است. در ادامه به برخی از این داروها که موجب پالایش و تقویت معده می‌شوند اشاره می‌کنیم.


"سیب"


امام علی(ع) و امام صادق(ع) در احادیثی مجزا می‌فرمایند: "سیب بخورید، که معده را می‏‌پالاید1".


"انار"


امام علی(ع) همچنین درباره خواص انار به عنوان یک میوه بهشتی فرمودند: " انار را با پیه آن بخورید؛ چراکه معده را پاک می‏‌کند2".


همچنین در طبّ الأئمّه علیهم‏االسلام به نقل از حارث بن مغیره آمده است که روزی از سنگینی‏‌ای که در قلبم احساس می‏‌کردم و از بدگواری و سوءهاضمه‏‌ای که داشتم، نزد امام صادق علیه‏‌السلام اظهار ناراحتی کردم. فرمود: «از این انارِ شیرین، میل کن و آن را با پیه‏‌اش بخور؛ چراکه معده را کاملاً پاک می‏‌کند، بدگواری را درمان می‏‌سازد، غذا را هضم می‏‌کند و در درون بدن، تسبیح می‏‌گوید3".


"گلابی"


امام صادق(ع) در روایتی دیگر فرمودند: "گلابی، معده را می‏‌پالاید و تقویت می‏‌کند و با بِهْ، همگون است. خوردنش روی غذا سودمندتر است تا چاشت‏ ناخورده. هر کس هم که احساس سنگینی می‏‌کند، از آن بر روی غذا بخورد4".


"بِهْ"


امام علی(ع) نیز درباره ارزش غذایی میوه "بِهْ" چنین می‌فرمایند که "خوردن بِهْ نیروی قلب ضعیف است، معده را پاک می‏‌سازد، دل را فراست می‏‌دهد و ترسو را شجاعت می‏‌بخشد5".


همچنین امام صادق(ع) فرمودند: " بر تو باد خوردن بِهْ شیرین با دانه‏‌هایش؛ چرا که قلب ضعیف را تقویت می‏‌کند، معده را می‏‌پالاید و معده را پاک می‏‌سازد6".


"باقلا"


از امام ششم(ع) درباره خواص باقلا نیز نقل شده که فرمودند: " باقلا را با پوستش بخورید؛ چرا که معده را پاک می‏‌کند7".


پیامبر خدا(ص) نیز درباره کسی که به بیماری بی‏‌اشتهایی گرفتار آمده بود فرمودند: " بر شما باد خوردن تلبینه. آن را به وی جرعه جرعه بخورانید، که سوگند به آن که جانم در دست اوست، شکم هر یک از شما را چونان می‏‌شوید که کسی با آب، چرک را از صورت خویش، فرو بشوید 8".


منابع روایات:


1- الکافی، جلد 6، صفحه 357، حدیث 11 عن مسمع بن عبد الملک عن الإمام الصادق علیه‏‌السلام دانش نامه احادیث پزشکی: 1 / 418


2- الخصال، صفحه 636، حدیث 10، عیون أخبار الرضا علیه‏‌السلام، جلد 2، صفحه 43، حدیث 150، تحف العقول، صفحه 124 وکلاهما عن، بحارالأنوار، جلد 66، صفحه 154، حدیث 1؛ مسند ابن حنبل، جلد 9، صفحه 72، حدیث 23297 و...


3- بحار الأنوار، جلد 66، صفحه 164، حدیث 49، دانش نامه احادیث پزشکی: 1 / 420. علاّمه مجلسی می‏‌گوید: احتمالاً تسبیح گفتن انار در درون بدن، کنایه‏‌ای از سودمندی فراوان آن است و از این جهت که بر قدرت و حکمت آفریدگار دلالت دارد، گویی هماره در حال تسبیح گفتن خداوند است.


4-الکافی، جلد 6، صفحه 358، حدیث 2، مکارم الأخلاق، جلد 1، صفحه 379، حدیث 1266 و فیه إلی «والسفرجل»، بحارالأنوار، جلد 66، صفحه 177، حدیث 37 دانش نامه احادیث پزشکی: 1 / 420


5- الکافی، جلد 6، صفحه 357، حدیث 1، المحاسن، جلد 2، صفحه 366، حدیث 2277، بحار الأنوار، جلد 66، صفحه 170، حدیث 15 دانش نامه احادیث پزشکی: 1 / 420


6- طبّ الأئمّة لابنی بسطام، صفحه 136، بحارالأنوار، جلد 66، صفحه 176، حدیث 36 دانش نامه احادیث پزشکی: 1 / 420


7- الکافی، جلد 6، صفحه 344، حدیث 3، المحاسن، جلد 2، صفحه 309، حدیث 2029 کلاهما عن صالح بن عقبة، مکارم الأخلاق، جلد 1، صفحه 397، حدیث 1347 عن الإمام الرضا علیه‏‌السلام، بحار الأنوار، جلد 66، صفحه 266، حدیث 4 دانش نامه احادیث پزشکی: 1 / 422

"تلبینه"


8- مسند ابن حنبل، جلد 9، صفحه 359، حدیث 24554، حدیث 26109، المستدرک علی الصحیحین، جلد 4، صفحه 228، حدیث 7455، السنن الکبری، جلد 9، صفحه 581، حدیث 19574، کنز العمّال، جلد 10، صفحه 37، حدیث 28245، دانش نامه احادیث پزشکی: 1 / 424 تلبینه، نوعی آش است که از سبوس، شیر و عسل درست می‏‌شود. برای توضیح بیشتر، ر. ک: ج1، ص235 (تَلبینه).

 


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 10 آبان 1392برچسب:, ] [ 3:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

تغذیه کودکان یکی از بزرگترین دغدغه های والدین است. از آنجا که کودکان ساعات زیادی از روز را خارج از خانه و در مهد، مدرسه یا کلاس های آموزشی مختلف می گذرانند ، نظارت بر رژیم غذایی آنها کمی دشوار است.اما توصیه ما به والدین این است که تا حد امکان میان وعده و غذای کودک را در منزل تهیه کنند تا سلامت و کیفیت تغذیه کودک تامین گردد.

میوه های خشک

Image00005

میوه های خشک مثل برگه هلو،زرد آلو، انجیر خشک ، خرما و کشمش میان وعده های مناسبی برای کودک به شمار می روند. می توانید میوه های خشک را با مغزها مخلوط کنید.

میوه

Image00001

اگر کودک شما حوصله پوست کندن میوه های کامل را ندارد،میوه ها را پوست کنده، تکه تکه کنید و به صورت سالاد میوه برای او آماده نمایید . سعی کنید از میوه های متنوع و رنگارنگ استفاده کنید تا طعم و ظاهر جذابی برای کودک داشته باشد.جهت جلوگیری از تغییر رنگ بعضی از میوه مانند سیب و موز کمی آب لیموترش تازه یا کمی آب پرتغال به آن ها اضافه کنید. در ضمن پوست میوه ها را جدا نکنید ، زیرا مواد مغذی بسیاری در پوست میوه ها وجود دارد.نه همیشه ولی گاهی می توانید برای تنوع قطعات پوست میوه را به کاکائو آغشته کنید.

سبزیجات

Image00006

خیار،کلم بروکلی،گل کلم و هویج را به قطعات کوچک تقسیم کنید.کمی آب لیمو ترش تازه نیز به آن اضافه کنید.حتی برای تنوع می توانید قطعات میوه و سبزی را به صورت مخلوط برای او آماده کنید.

ماست

Image00003

ماست میان وعده سالم و مفیدی است. به ماست کودک تکه های میوه یا پوره میوه اضافه کنید. ترکیب توت فرنگی با ماست طعم و ظاهر خوبی ایجاد می کند .مخلوط ماست کمی کشمش و گردوی خرد شده نیز ترکیب خوشمزه ای است.

پاپ کورن

Image00002

پاپ کورن اگر در خانه تهیه شود یکی از بهترین میان وعده هاست . به جای چیپس و پفک،کودک را به خوردن پاپ کورن عادت دهید. به یاد داشته باشید که نمک زیادی به آن اضافه نکنید.

مغزها و آجیل

Image00004

مغزهای مختلف را به صورت خام و بدون نمک مخلوط کنید تا کودک به عنوان میان وعده همراه خود ببرد.مغزها به دلیل حجم کم و ماندگاری زیاد گزینه مناسبی برای میان وعده به شمار می روند.

منبع : تکتا


موضوعات مرتبط: طب سنتی، بهداشت، صنایع غذایی، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:, ] [ 7:50 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

چطور عادت خوردن نوشابه را از سرمان بیاندازیم؟

نوشابه های گازدار و شیرین، بخشی از برنامه ی غذایی روزانه خیلی از ما محسوب می شوند اما این نوشیدنی ها برای سلامتی مضرند.

نوشابه ها سرشار از قند و ترکیبات شیمیایی هستند و کالری زیادی به بدن می رسانند.

در مورد مضرات نوشابه زیاد گفته ایم و شما هم زیاد شنیده اید. در این مطلب چند توصیه برای مقابله با میل نوشابه خوردن ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

یک حساب سر انگشتی بکنید

حساب کنید در طول هفته چقدر نوشابه مصرف می کنید. اگر یادتان نمی ماند یک دفترچه یادداشت بردارید و میزان نوشابه ای که می خورید را یادداشت کنید. با یک حساب سرانگشتی میزان قند و کالری که تنها با مصرف نوشابه به بدنتان می رسد را حساب کنید. روی بطری نوشابه میزان قند و کالری آن درج شده است.

به خودتان زمان بدهید

اگر نمی خواهید این میزان قند و کالری وارد بدنتان شود قدم اول را برداشته اید. یعنی قدم ترک نوشابه را. اما خیلی ها نمی توانند به یک باره نوشابه را کنار بگذارند. بهتر است هفته ی اول مصرفتان را 25 درصد و هفته ی دوم 50 درصد کاهش دهید و به این ترتیب پیش بروید تا اینکه در هفته ی سوم و چهارم مصرف این نوشیدنی آسیب رسان را متوقف کنید.

نوشیدنی های مشابه پیدا کنید

می توانید دوغ یا آب های گازدار را جایگزین نوشابه بکنید. سعی کنید خودتان دوغ تهیه کنید تا میزان نمک آن را کنترل کرده باشید. می توانید با ترکیب عرق بیدمشک، عرق نعناع، زعفران و کمی نبات هم نوشیدنی خوشمزه ای تهیه کنید و با مصرف آن، کم کم نوشابه را کنار بگذارید.

اگر میل طعم شیرین دست از سرتان بر نمی دارد

اگر عاشق طعم شیرین هستید یک تکه میوه میل کنید یا آدامس بدون قند بجویید.

آب بنوشید

همیشه یک بطری آب دم دستتان باشد و سعی کنید آب زیادی بنوشید. در این صورت تشنگی تان را با آب رفع کرده اید نه نوشابه.

چای و آب میوه ها را دریابید

یک بار امتحان کنید. چای سرد هم تا حدودی مزه ی نوشابه می دهد. آب میوه های صد در صد طبیعی نیز می توانند جایگزین های خوبی باشند اما حواستان باشد که آب میوه ها هم حاوی کالری و قند هستند.

خودتان را آماده کنید

برخی از نوشابه ها کافئین نیز دارند. برای همین هم امکان دارد شما علاوه بر این که معتاد نوشابه شده باشید به کافئین موجود در آن نیز وابسته شده اید. زمانی هم که شروع به ترک نوشابه می کنید امکان دارد که احساس خستگی کنید و یا اینکه حساس و پرخاشگر شوید. برای همین بهتر است با آگاهی و آمادگی اقدام به ترک یا کاهش مصرف نوشابه بکنید.

 


موضوعات مرتبط: بهداشت، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 9 آبان 1392برچسب:, ] [ 8:42 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

این منابع کلسیم را نمی شناسید

کلسیم برای حفظ سلامت استخوان ها ضروری است و اولین موردی که برای تأمین این ماده به ذهن ما می رسد لبنیات است. اما کلسیم مورد نیاز بدن ما تنها از محصولات لبنی تامین نمی شود. در واقع کلسیم در موادی باور نکردنی از سبزیجات گرفته تا یک برش پرتقال پنهان شده است.

در این مطلب ما به شما مواردی را معرفی می کنیم که با اضافه کردنشان به سبد خرید می توانید منبع غنی از کلسیم را از آن خود کنید.

سبزیجات (برگ های خوراکی)

سبزیجاتی با برگ های سبز تیره همانند اسفناج، حاوی کلسیم و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این سبزیجات مفید از بهترین گزینه های یک تغذیه سالم به شمار می روند. سالاد اسفناج و یا خوردن یک وعده اضافی از سبزیجات در وقت ناهار می تواند کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

مواد غذایی غنی شده

غذاهای آماده معمولاً شهرت بدی دارند اما اغلب آنها با ویتامین ها و مواد معدنی همانند کلسیم غنی شده اند. غلاتی که در صبحانه هستند، بهترین گزینه از این دست و بهترین راه برای جذب کلسیم می باشند؛ البته باید مراقب شکر افزوده آنها باشید.

پرتقال

این همه مرکبات خوشمزه، هرکدام حاوی کلسیم می باشند. یک برش پرتقال تازه نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را بالا می برد بلکه باعث می شود فرم استخوان بندی بدن را در فرم ایده آل خود حفظ کنید.

بادام

بادام حاوی کلسیم و ویتامین E است که هر دوی آنها سلامت مو و ناخن های شما را تضمین می کنند. یک مشت بادام کلسیم مورد نیاز روزانه بدنتان را تامین خواهد کرد.

لوبیا چیتی

لوبیا سرشار از پروتئین، فیبر و کلسیم است و یک ماده غذایی عالی و مقرون به صرفه است که به راحتی می توانید به برنامه غذایی خود اضافه کنید.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:, ] [ 8:30 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

مصرف میوه و سبزی برای حفظ سلامت بسیار مفید است زیرا عملکرد مناسب اعضای کلی بدن را حفظ می کند. سبزی و میوه را می توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد اما آب میوه خاصیت بیشتری دارد.

در این مطلب به فهرستی از آب میوه هایی که باعث کاهش وزن می شود، اشاره می کنیم.

آب هندوانه

مصرف روزانه آب هندوانه قبل از هر وعده غذا باعث کاهش وزن و لاغری می شود..

آب آناناس

از آن جا که این آب میوه غلیظ است، لازم است آب زیادی به آن افزوده شود. یک لیوان آب آناناس در روز برای احساس سیری کافی است و در کاهش وزن شما بسیار موثر است.

آب آواکادو

برخی معتقدند که این بهترین میوه برای کاهش وزن نیست اما مخلوط آب آواکادو و عسل در کوچک شدن شکم موثر است. ترکیب این میوه حاوی چربی مفید است که کالری می سوزاند.

آب گوجه فرنگی

اگر قصد کاهش وزن دارید، ۳ عددگوجه فرنگی را بجوشانید و آسیاب کنید و به مدت یک هفته روزانه مصرف کنید.

آب لیمو

لیمو، نمک و کمی عسل، چربی اضافه بدن را از بین خواهد برد. این آب میوه در کاهش چربی شکم نیز موثر است.

آب گریپ فروت

این میوه حاوی ویتامین و چربی های اشباع شده است که در کاهش وزن و شادابی پوست موثر است.

آب پرتقال

کمی آب پرتقال را با عسل مخلوط و میل کنید.

آب انگور

مصرف یک لیوان آب انگور سموم بدن را دفع می کند و وزن را پایین می آورد.

آب میوه های توتی

آب توت فرنگی و تمشک را نیم ساعت قبل ازهر وعده غذایی بنوشید تا جلوی گرسنگی را بگیرد.

برای کاهش وزن، هر یک از آب میوه ها را تا یک هفته مصرف کنید.

 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 6 آبان 1392برچسب:, ] [ 6:43 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

خیلی از ما تصور می کنیم آپاندیس فایده ای برای بدن ندارد، اما دکتر شیوا رفعتی، متخصص اطفال و استادیار دانشگاه علوم  پزشکی شاهد می گوید: امروزه ثابت  شده آپاندیس بر سیستم ایمنی تاثیر و در تولید آنتی بادی ها نقش بسزایی دارد.

آپاندیس زائده ای به طول ده سانتی متر در بدن همه ماست، یک سر این زائده کرمی شکل به روده بزرگ وصل است و یک سر آن داخل حفره شکم قرار دارد. به گفته این متخصص کودکان، گاهی این زائده در کودکان ملتهب و عفونی می شود و از آنجا که بچه ها نمی توانند دقیقا علائم خود را بیان کنند، ممکن است آپاندیسیت در آنها دیرتر تشخیص داده شود که متاسفانه می تواند باعث سوراخ شدن آپاندیس و عوارضی شود، پس باید علائمش را جدی بگیریم. بچه ها معمولا بیشتر در سنین 9 تا 12 سال ممکن است دچار التهاب و عفونت آپاندیس شوند. البته گاهی قبل از 9 سال هم ممکن است این اتفاق بیفتد. علائم آپاندیسیت در آنها هم گاهی معمول و گاهی غیرمعمول است. دکتر رفعتی درباره علائم معمول آپاندیسیت می گوید: درد شکم، اولین علامت معمول این عارضه است. یعنی اگر کودک در سنی باشد که بتواند دردش را ابراز کند، از درد شکم شکایت خواهد داشت. این درد در ناحیه اطراف و بالای ناف، مبهم و مداوم است. این متخصص اطفال ادامه می دهد: بتدریج بیمار دچار بی اشتهایی می شود، حالت تهوع و استفراغ پیدا می کند و ممکن است یکی دو بار استفراغ کند. بعد کم کم درد به قسمت پایین و راست شکم منتقل می شود که محل آپاندیس است. او تاکید می کند: اگر بچه چنین علائمی داشت باید او را به پزشک جراح رساند تا با معاینه، تشخیص نهایی را مطرح کند. البته در کودکان کم سن تر که امکان دارد نتوانند خیلی واضح نوع درد و محل آن را بیان کنند، تشخیص آپاندیس سخت تر است.


موضوعات مرتبط: بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, ] [ 6:33 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

کیوی حاوی آنزیمی است که به هضم پروتئین های گوشت قرمز، محصولات لبنی و ماهی کمک می کند.

بعد از نوش جان کردن غذای سنگین نفخ می کنید؟ یک عدد کیوی میل کنید.

_ به عقیده ی محققان نیوزلندی این میوه ی خوشمزه حاوی آنزیم موثری است که روند هضم گوشت، ماهی و محصولات لبنی را سرعت بیشتری می دهد.

_ کیوی سرشار از ویتامین C می باشد. میزان این ویتامین در کیوی حتی بیشتر از پرتقال است.

_ اگر این میوه به همراه توت فرنگی خورده شود آنتی اکسیدان های زیادی به بدن می رسد.

_ محققان روی تأثیر این میوه در هضم غذا بررسی هایی انجام داده و به این نتیجه رسیدند که کیوی حاوی آنزیمی به نام «آکتینیدین» است که به هضم پروتئین های حیوانی کمک می کند.

در واقع محققان به این نتیجه رسیدند که وجود آنزیم «آکتینیدین» کیوی باعث هضم سریع تر پروتئین های حیوانی می شود. این آنزیم پروتئین ها را سریع تر از دیگر آنزیم های گوارشی هضم می کند. در واقع محققان به این نتیجه رسیدند که به کمک کیوی دیگر بعد از مصرف محصولات لبنی، گوشت قرمز و ماهی دچار سنگینی معده و نفخ نمی شوید.

اگر پروتئین ها سریع تر در معده هضم شوند راحت تر و سریع تر هم جذب روده شده و مورد استفاده ی بدن قرار می گیرند. داخل معده فعالیت های آنزیمی مختلفی وجود دارد که به عمل هضم کمک می کند.

زمانی که معده زودتر خالی شود باعث می شود که احساس ناخوشایند معده کاهش یابد. برای همین هم مصرف میوه ای مانند کیوی به عنوان دسر می تواند به هضم غذاهای سرشار از پروتئین کمک کند. به عقیده ی محققان یک عدد کیوی می تواند احساس ناخوشایند نفخ و مشکلات معده را کاهش  دهد.

_ توجه داشته باشید که خوردن کیوی می تواند در بچه های کم سن و سال حساسیت ایجاد کند.

 

منبع : سيمرغ


موضوعات مرتبط: طب سنتی، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, ] [ 6:21 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

عید سعید غدیر خم بر تمامی شیعیان مبارک باد


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 1 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:3 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

میوه‌هایی که باید با پوست بخورید
 
توصیه می شود دور خرید میوه های گلخانه ای یک خط قرمز بکشید چرا که این میوه ها علاوه بر نداشتن طعم مناسب، معمولاً حاوی کود و سموم شیمیایی زیادی نیز هستند.
  

میوه‌هایی که باید با پوست بخورید
توصیه می شود دور خرید میوه های گلخانه ای یک خط قرمز بکشید چرا که این میوه ها علاوه بر نداشتن طعم مناسب، معمولاً حاوی کود و سموم شیمیایی زیادی نیز هستند.
باور می کنید اگر بگوییم پوست موز فقط برای زمین خوردن نیست؟ آیا می دانستید پوست کندن خیار و حتی کیوی پیش از مصرف آنها از جمله مهمترین اشتباهاتی است که مرتکب می شویم؟ اصلاً چرا انار و پرتقال را با پوست نخوریم؟! شاید با خواندن همین چند جمله از تعجب شاخ در آورده باشید اما بد نیست بدانید بررسی های اخیر محققان نشان می دهد پوست کندن بسیاری از میوه ها نه تنها خوب نیست بلکه ارزش غذایی آنها را نیز کاهش می دهد. البته مصرف پوست میوه ها شرایط ویژه ای دارد؛ مثلاً اینکه میوه باید خوب شسته شود و در محل مناسبی نگهداری شود. حالا اینکه چه میوه ای را با چه شرایطی با پوست بخوریم، سوژه اصلی این مطلب است. به گفته متخصصان تغذیه، استفاده از کودها و سموم شیمیایی و تجمع آنها در پوست میوه ها موجب نگرانی مصرف کنندگان و پرهیز از خوردن میوه ها با پوست می شود؛ موضوعی که تا حد زیادی واقعیت دارد و به همین دلیل است که خانواده ها باید در صورت امکان سراغ محصولات ارگانیک بروند تا میوه ها را بعد از یک شستشوی معمولی با پوست بخورند. البته روش هایی هم وجود دارند که به کمک آنها می توانیم از تمیز شدن میوه های غیر ارگانیک مطمئن شویم و بدون هیچ دردسری قانون «گاز باید زد با پوست» را رعایت کنیم.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، بهداشت، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 1 آبان 1392برچسب:, ] [ 22:55 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 2126
بازدید کل : 218257
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين