حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

 

عدم مصرف گوشت باعث کم‌خونی و مشکلات و ناراحتی‌های عصبی می شود.
////////////محسنی/باشگاه شبانهبه گزارش باشگاه شبانه، انواع گوشت به غیر از فرآورده‌های گوشتی (سوسیس، کالباس، ناگت و...) در هرم غذایی جایگاه ویژه‌ای دارند و هیچ‌گاه نمی‌توان این گروه را جایگزین گروه‌های غذایی دیگر کرد.

ویتامین ‌B12، روی، آهن قابل جذب و اسیدآمینه‌های ضروری از جمله مواد مغذی هستند که در سبزیجات، میوه‌ها، شیرینی‌ها، چربی‌ها و غلات وجود نداشته یا میزان آن به قدری اندک و غیرقابل جذب است که اگر رژیم غذایی از نوع گیاهخواری مطلق باشد بدون شک فرد دچار عوارض حاد یا مزمن ناشی از کمبود این مواد همچون اختلال در رشد قدی، ضعف قوای جنسی، سقط و نارسی جنین، ناباروری، کم‌خونی و مشکلات و ناراحتی‌های عصبی شده که معمولا این عوارض دیررس و در عین حال به سختی قابل جبران و درمان هستند. در نتیجه مصرف متعادل و توصیه شده انواع گوشت لازم و ضروری است.

ابتدا لازم است بدانید گوشت متشکل از مجموعه بافت‌های عضلانی (ماهیچه‌ای) ـ اسکلتی لاشه همراه بافت‌های چربی است. ضمن این‌که به احشای داخلی دام همچون دل، جگر، قلوه، زبان و... اعضای گوشتی گفته می‌شود که هر دوی اینها پروتئینی بوده، اما از نظر مرغوبیت و ارزش، گوشت قرمز لاشه دام اولویت مصرف دارد.

گوشت قرمز بر اساس نوع دام انواع مختلفی دارد، گوشت گاو، گوسفند، گوساله، بوفالو (گاومیش)، بره، شتر و گوشت حیوانات شکاری از این جمله‌اند. اما سوال اینجاست گوشت حیوانات اهلی در مقایسه با یکدیگر چه خصوصیات تغذیه‌ای متمایزی دارند‌؟
 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، دامپروری، پرورش دام، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 26 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 6:9 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

چای سبز، پودر کاکائو، زردچوبه، کلم پیچ، پیاز، زیتون و جعفری از جمله خوراکی هایی هستند که اشتها را سرکوب می کنند.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی هلث، مدارکی وجود دارد که نشان می دهد فعال کننده های پروتیینی به نام سیرتوین (sirtuin) فواید سلامتی زیادی مانند ساخت ماهیچه و سرکوب اشتها دارند. 
 
از دیگر فواید فعال کردن این پروتیین می تواند به تقویت حافظه، کمک به کنترل بهتر سطح قند خون و پاکسازی آسیب ناشی از مولکول های رادیکال اشاره کرد. 
 
پروفسور فرانک هو کارشناس تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشگاه هاروارد آمریکا در مقاله ای در مجله Advances In Nutrition نوشته است، شواهد تجربی قابل توجهی در زمینه اثرات مفید مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های غنی از فعال کننده های سیرتوین در کاهش خطرات ابتلا به بیماری مزمن وجود دارد. 
 
اگرچه فعال کننده سیرتوین در تمام گیاهان یافت می شود اما برخی از میوه ها و سبزیجات دارای مقادیر زیادی از این پروتیین هستند که به عنوان غذاهای مملو از سیرتوین (sirtfoods)شناخته می شوند. 
 
این خوراکی ها عبارتند از چای سبز، پودر کاکائو، زردچوبه، کلم پیچ، پیاز، زیتون و جعفری. 
 
اما بسیاری از میوه ها و سبزیجات مانند گوجه فرنگی، آوکادو، موز، کاهو، کیوی، هویچ و خیار دارای مقادیر کمی از فعال کننده های سیرتوین هستند؛ با این حال این بدان معنی نیست که این میوه ها و سبزیجات ارزش مصرف ندارند زیرا آنها فواید دیگری بسیاری دارند. 
 
اهمیت مصرف یک رژیم غذایی مملو از خوراکی های سیرتوین دار این است آنها از سایر رژیم ها و مکمل های غذایی با صرفه ترهستند. 
 
فعال کننده های سیرتوین برای علم تغذیه بسیار جدید هستند زیرا ویتامین ها بیش از 100 سال پیش، آنتی اکسیدان ها 50 سال پیش کشف شدند اما فعال کننده های سیرتوین فقط 10 سال پیش شناخته شدند. 
 
اولین فعال کننده سیرتوین که مشخص شد، رسوراترول (resveratrol) بود که در پوست انگور قرمز ،انار و هفت بند ژاپنی وجود دارد. 
 
از دیگر فعال کننده های سیرتوین، کاتچین است که در چای سبز یافت می شود و گفته می شود که با سلول های سرطانی مبارزه می کند و دیگری اپیکاتچینز (epicatechins) است که در پودر کاکائو وجود دارد و عامل فوایدی است که ادعا می شود شکلات تلخ دارد.

 
 
 
 
 
 
 
 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، دارو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 17 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 9:44 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

 

نتایج یک تحقیق پزشکی نشان می‌دهد هفت نوع مواد غذایی اگر مجدد گرم شوند سمی، زیان آور و حتی سرطان‌زا می شوند.

به نقل از خبرگزاری ها، این تحقیق پزشکی نشان داد قارچ و مرغ از جمله این غذاهاست.
غذاهای پخته شده که دوباره داغ شود ضرر دارد عبارتند از :
1-کرفس به سبب آنکه نیترات دارد.
2-چغندر به سبب آنکه نیترات دارد و زمانیکه دوباره داغ می شود به شدت زیان آور است.
3-تخم مرغ پس از آب پز شدن یا در روغن پخته شدن اگر دوباره داغ شود سمی می شود.
4-قارچ تازه زمانیکه دوباره داغ می شود ترکیب پروتئین آن تغییر می کند و فوایدش را از دست می دهد و باعث مشکلات در دستگاه گوارشی می شود.
5- مرغ و گوشت به سبب تغییر در ترکیب پروتئینها.
6-سیب زمینی اگر دوباره داغ شود سمی می شود.
7-اسفناج زمانیکه دوباره داغ می شود نیتراتش به نیتریت تبدیل و سرطان زا می شود.
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 12 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 5:46 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

اطلاعیه ها  


  نسخه غیر مصوب کتاب کار فناوری پایه نهم  
با سلام خدمت سر گروه ها ودبیران ساعی وفرهیخته استان ها در سرار کشور نسخه غیر مصوب کتاب کار فناوری پایه نهم جهت هر گونه بررسی و اعلام نظر در سایت قرار گرفت لذا خوا هشمند است در اسرع وقت نظرات سازنده خودرا در خصوص محتوا و پروژه ها به پایگاه و دفتر تالیف ارسال نمایید با تشکر فراوان
 

به نام خدا همکاران گرامی با سلام نسخۀ غیر مصوب کتاب درسی کار و فناوری پایه نهم تالیف شد. بخش اول شامل سه پودمان تجویزی است. این پودمان ها در قالب یک پروژه طراحی و ساخت آموزش داده می­شوند. بخش دوم شامل هفت پودمان نیمه تجویزی می باشد، از پروژه های این هفت پودمان سه پروژه باید انتخاب گردد. بخش سوم نیز یک پودمان تجویزی با عنوان هدایت تحصیلی-حرفه ای آمده است که شامل پروژه انتخاب رشتۀ تحصیلی-حرفه ای می باشد. لذا از شما دبیران گرامی درس کار و فناوری در سراسر کشور عزیزمان تقاضا دارد که نظرات خود را تا تاریخ 15 اردیبهشت به پست الکترونیکی دفتر تالیف کتابهای درسی فنی و حرفه ای و کاردانش ( Tvoccd@roshd.ir ) ارسال نمائید. با تشکر
  فایل ضمیمه


موضوعات مرتبط: آموزشی، خبرهای آموزشی ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 11 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 6:30 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

یکی از اعضای خانواده کلم‌ها به دلیل خواص منحصر بفردی که دارد، به دارویی برای درمان سرطان تبدیل می شود.
کارشناسان اعتقاد دارند مصرف کلم بروکلی می‌تواند به دلیل وجود ترکیباتی خاص در ساختار آن سبب توقف رشد تومورهای سرطانی شود.
 
دانشمندان در حال توسعه و طراحی یک روش جدید درمان به نام chemoprerention هستند که در آن بیماران به صورت روزانه عصاره کلم بروکلی، کلم و یا سبزی شاهی را می‌خورند تا تومورهای سرطانی آن‌ها تخریب شود.
 
کارشناسان اعتقاد دارند در این سبزیجات سولفورافن وجود دارد که به محافظت از بدن در مقابل سرطان کمک می‌کند.
 
کارشناسان امیدوار هستند از این شیوه برای محافظت در مقابل سرطان‌های دهان، گلو، گردن و سر استفاده کنند.
 
تحقیقات همسو همچنین سولفورافن را به عنوان درمان برای اوتیسم، آسم و بیماری آلزایمر مفید دانسته است.
 
یافته‌های این تحقیق از انجمن آمریکایی تحقیقات سرطان نشست سالیانه در فیلادلفیای ایالات متحده ارائه شده است.
 
 
 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، دارو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 11 ارديبهشت 1394برچسب:, ] [ 6:17 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 2125
بازدید کل : 218256
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين