حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

پروژه بافت کیف پایه هشتم



موضوعات مرتبط: آموزشی، خبرهای آموزشی ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 16 دی 1393برچسب:, ] [ 10:18 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

پروژه بافتکیف پایه هشتم دبیرستان فارسیان


موضوعات مرتبط: آموزشی، خبرهای آموزشی ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, ] [ 11:43 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

پروژه  بافت کیف پایه هشتم  دانش آموزان دبیرستان عمار تیل آباد


موضوعات مرتبط: آموزشی، خبرهای آموزشی ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 13 دی 1393برچسب:, ] [ 10:28 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

در لحظات اولیه سکته چه کنیم، چه نکنیم؟
تا رسیدن اورژانس، فرد مشکوک به سکته باید بنشیند یا دراز بکشد.

سکته ممکن است حتی برای افرادی رخ دهد که احتمال بروزش در آنان کم است. سکته در یک چشم برهم زدن زندگی فرد را تغییر می دهد و حتی ممکن است باعث مرگ او شود. اگر اقدامات اولیه برای فردی که دچار سکته شده سریع انجام نگیرد نیز خطر مرگ دوچندان می شود. از این رو، دقایق اولیه بعد از بروز سکته زمان حساسی است.

به نقل از «Web MD»، سکته مغزی به علت ایجاد اختلال در خونرسانی به مغز رخ می دهد و باعث می شود سلول های مغز که حساسترین عضو بدن به اکسیژن است در عرض چند دقیقه دچار مرگ شود. اغلب تنها بخش کوچکی از مغز تحت تأثیر قرار می گیرد. محققان برای آگاهی رسانی درباره نشانه های سکته، روی چند نکته تمرکز می کنند؛ صورت، دست ها، گفتار و زمان و...

صورت

به صورت فرد مشکوک به سکته، نگاهی بیندازید. آیا به یک طرف آویزان شده است؟ از فرد بخواهید تا لبخند بزند. آیا حالت لبخند او به یک سمت متمایل شده است؟ اگر جواب این ۲سوال مثبت است، پس اولین تأیید سکته را گرفته اید. به احتمال زیاد آن قسمت مغز که حرکت عضله صورت را کنترل می کند دچار آسیب دیدگی شده است.

دست ها

از فرد بخواهید ۲دست خود را بالا بگیرد و نگه دارد. اگر یک دست به سمت پایین افتاد، این حالت دومین علامت سکته است و نشان دهنده این است که قسمت هایی از مغز که عضله را کنترل می کند، آسیب دیده است.

گفتار

به حرف زدن فرد گوش دهید، اگر نمی تواند جملات ساده را واضح بگوید، یا اینکه آنچه می گوید مفهوم نیست، این نیز ممکن است نشانه دیگری از سکته باشد.

زمان

وقتی برای هدر دادن زمان وجود ندارد. منتظر نمانید تا شاید علایم رفع شود زیرا هر ثانیه که هدر دهید باعث مرگ سلول های بیشتر مغز می شود.

مصرف آسپرین

همه می دانیم که آسپرین داروی موثری در پیشگیری از لخته شدن خون است و در زمان سکته و حمله قلبی می تواند زندگی فرد را نجات دهد اما مصرف آسپرین باید به توصیه پزشک باشد. هرچند آسپرین یکی از اولین داروهایی است که برای درمان سکته از آن استفاده می شود اما قبل از آن باید علت سکته مشخص شود.

۸۵درصد از موارد سکته به علت لخته شدن خون در رگ ها اتفاق می افتد و مصرف آسپرین می تواند موثر باشد. اما در ۱۵درصد مواقع سکته به علت پارگی رگ های خون بروز می کند و مصرف این دارو می تواند وضعیت را بد تر کند و حتی مرگبار باشد. از آنجا که نمی توانید نوع سکته را تشخیص دهید، از مصرف آسپرین بپرهیزید و منتظر اورژانس باشید.

از مصرف قرص های فشارخون بپرهیزید

شاید با کمک دستگاه سنجش فشارخون، متوجه بالا بودن فشار خون در زمان مشکوک بودن سکته شوید. فشارخون بالا در مرحله حاد سکته رخ می دهد. این امری طبیعی است اما نه در همه افراد. به هیچ عنوان داروی فشار خون مصرف نکنید، حتی اگر فرد فشار خون دارد و مصرف دارو را در آن روز فراموش کرده است. مصرف داروی فشارخون در زمان سکته می تواند وضعیت را بد تر کند.

نشستن و دراز کشیدن

تا رسیدن اورژانس، فرد مشکوک به سکته باید بنشیند یا دراز بکشد. راه رفتن احتمال زمین خوردن فرد را بیشتر می کند که این امر می تواند وضعیت را بد تر کند. با دراز کشیدن، تأثیر جاذبه به طور عمده بی اثر می شود. به بیان دیگر در این حالت قلب می تواند با تلاش کمتری خون بیشتری به مغز برساند. در صورت دراز کشیدن فرد روی کمر، چانه را کمی بالا تر قرار دهید تا مجرای هوا باز بماند. در صورتی که فرد بیهوش است یا مشکل قورت دادن دارد نیز او را به پهلو بخوابانید.

مصرف غذا و نوشیدنی ممنوع

از آنجا که توانایی قورت دادن فرد دچار اختلال شده است، احتمال خفگی بر اثر مصرف نوشیدنی یا خوردنی وجود دارد. علاوه بر آن، برای برخی کارهای لازم در اتاق اورژانس، بهتر است شکم خالی باشد تا غذا از معده به دهان باز نگردد. بیماران دیابتی که دچار سکته شده اند شاید تصور کنند به علت افت میزان قندخون نیاز به خوردن چیزی شیرین دارند. در صورتی که افت فشار به علت سکته باشد از مصرف مواد شیرین بپرهیزید.

سیگار نکشید

سیگار نکشیدن، یکی از راه های مهم پیشگیری از سکته است. کشیدن سیگار قبل از رسیدن اورژانس می تواند مشکل را پیچیده تر کند.

خوابیدن

گاهی وقت ها علایم خفیف سکته بویژه در افراد مسن، خستگی مفرط است. خیلی از افراد دچار خواب آلودگی می شوند و تصور می کنند با خواب کوتاه می توانند علایم را کاهش دهند. خواب نه می تواند علایم سکته را کاهش دهد و نه از بین ببرد. فرد باید بلافاصله توسط پزشک معاینه شود. 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 6 دی 1393برچسب:, ] [ 8:17 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]


بعضی از عادت‌های نادرست غذایی باعث بروز بیماری‌های متعدد می‌شود. در این باره متخصصان طب سنتی توصیه‌های متعدد کرده اند.

بعضی از عادت های نادرست غذایی باعث بروز بیماری های متعدد می شود. در این باره متخصصان طب سنتی توصیه های متعدد کرده اند. دکتر مریم نواب زاده پزشک و محقق طب اسلامی در این زمینه می گوید: این روزها ما نه از موهبت های سفره های سنتی برخورداریم و نه از منافع غذاهای مدرن بهره می بریم. وی به چند اشتباه رایج غذایی از دیدگاه طب سنتی اشاره کرده است.

مصرف ماست و دوغ همراه با غذاهای گوشتی

مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعیت ها در طب سنتی است.

طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم می کند، موجب فساد گوشت در معده و در برخی موارد بروز لک و پیس می شود.

خوردن زیاد عدسی

عدس غذایی سودازاست و مصرف زیاد آن موجب بروز و افزایش غلظت خون می شود، متأسفانه امروزه شاهد هستیم که به علت تبلیغات زیاد درباره خون ساز بودن عدس، مردم سایر حبوبات را کنار گذاشته اند و یا از عدس بیشتر استفاده می کنند.

تنوع خواری در یک وعده غذایی

چنین شیوه غذا خوردن، موجب به هم خوردن تنظیم گوارش می شود که بسیار مضر است. زمانی که چند ماده غذایی متنوع را در یک وعده میل می کنید، آنزیم های هاضمه دچار اختلال می شود و هضم غذا ناقص خواهد شد، زیرا مواد غذایی متفاوت، زمان هضم متفاوتی با یکدیگر دارند. در نتیجه از ترکیب این مواد، اخلاط فاسد در بدن تولید می شود.

حذف سبزی از سفره و جایگزینی سالاد

طبع اغلب سبزی ها گرم است و به هضم غذا بسیار کمک می کند.

سبزی سرشار از مواد معدنی و ویتامین است. همچنین به علت دارا بودن فیبر، مانع یبوست می شود؛ اما سالاد بر خلاف سبزی طبع سردی دارد و هضم غذا را (برخلاف تصور مردم) مختل می کند.

مصرف ناصحیح ادویه جات

یک باور نادرست این است که ادویه برای کبد مضر است. باید گفت تنها مورد احتیاط ادویه، برای افراد صفراوی است مصرف ادویه با غذا موجب فعال شدن کبد و کارکرد منظم دستگاه گوارش می شود.

مصرف مداوم و بلند مدت ادویه، بلغم و سودای اضافه بدن را کاهش می دهد و در تخفیف و درمان بیماری های ناشی از بلغم و سودا بسیار موثر است؛ بیماری هایی مثل آرتروز، درد مفاصل، نفخ معده، کاهش حافظه، صرع، شب ادراری، عفونت های زنانه، افسردگی و... .

مصرف پنیر به تنهایی در وعده صبحانه

مصرف پنیر به تنهایی بسیار مضر و بلغم زاست. خوردن پنیر به تنهایی در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی حالی و کندی در یادگیری و کاهش تمرکز ذهن می کند.

غده پاراتیروئید، وظیفه تنظیم کلسیم و فسفر بدن و جذب آن ها را بر عهده دارد. این غده کلسیم و فسفر را با یکدیگر و در کنار هم می شناسد، بنابراین زمانی که ماده غذایی حاوی کلسیم مصرف می کنیم، باید همراه آن فسفر نیز مصرف کنیم، در غیر این صورت، غده پاراتیروئید، فسفر را از مغز برمی دارد که موجب کند ذهنی می شود.

بهترین زمان مصرف پنیر، وعده شام و به همراه مصلحات آن (گردو، زیره، سیاه دانه و آویشن) است، زیرا بیشترین میزان ترشح توسط غده پاراتیروئید در هنگام شب صورت می گیرد.

مصرف زرشک پلو با مرغ و باقلا پلو با ماهی

این دو غذا، بسیار سرد است و به مرور زمان در صورت مصرف زیاد، باعث غلظت خون می شود و مقدار زیادی اخلاط مضر بلغم و سودا در بدن تولید می کند. ماهی، مرغ، برنج، زرشک، باقلا، روغن نباتی همگی سرد و بلغم زاست. حال اگر همراه این غذاها، سالاد، ماست یا ترشی هم مصرف شود، مشکل چند برابر خواهد شد. در صورت مصرف چنین غذاهایی، حتماً باید ادویه و مواد غذایی گرم مانند فلفل سیاه، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، عسل، کنجد و خرما مصرف کنید.

وعده غذایی ظهر

از نظر طب سنتی وعده غذایی ظهر، مضر است و بلغم و سودا را در بدن زیاد می کند و سبب غلظت خون می شود. ترک وعده ناهار موجب تقویت ایمنی بدن، تناسب اندام، حفظ تعادل مزاج و رفع بیماری ها می شود. گرم ترین زمان در طول روز، ظهر است که بهترین کار در آن ساعات، سرد کردن بدن است، نه خوردن غذا. در طب سنتی توصیه شده است که انرژی بدن در زمان ظهر با خواب قیلوله تأمین شود.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 6 دی 1393برچسب:, ] [ 1:42 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

بروکلی بخورید، به دلایل زیر
8 دلیل خوب برای خوردن کلم بروکلی.

کلم بروکلی، یکی از گیاهان بسیار مفید است. بخشی از خواص این سبزی به این قرار است:

_ از بروز سرطان پیشگیری می کند

_ از پرخوری جلوگیری می کند

_ در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است

_ با دیابت مقابله می کند

_ با بیماری قلبی مقابله می کند

_ از سرماخوردگی پیشگیری می کند

_ به بهبود عملکرد استخوان ها کمک می کند

_ فشار خون را تنظیم می کند.

هنگام خرید، کلم بروکلی سبز و بدون لکه انتخاب کنید. ساقه کلم که خوردنی و بسیار مغذی است باید سفت و تازه باشد. بروکلی را می توان خام خورد اما آب پز یا بخار پز کردن آن، باعث می شود طعم آن بهتر مشخص شود. ساقه ها مانند گل آن بسیار مغذی است. پس از کمی آب پز یا بخار پز شدن می توان آن را همراه غذای اصلی خورد یا در تهیه سوپ یا کوکو از آن استفاده کرد.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 5 دی 1393برچسب:, ] [ 1:41 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 2132
بازدید کل : 218263
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين