حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

12023 درباره غلظت خون بخوانید

افزایش تعداد گلبول های قرمز خون در واحد حجم را غلظت خون می گویند. در این حالت هموگلوبین‌خون بیمار بیشتر از یک فرد عادی است. به این معنی که هموگلوبین بالاتر از ۱۸ در مردان و بیشتر  از ۱۶ در زنان به عنوان غلظت خون تشخیص داده می شود.

بیماری غلظت خون به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود که در بیماری غلظت خون اولیه، تولید گلبول‌های قرمز خون توسط سیستم خون ساز بدن به صورت خودکار بالاست. در غلظت خون ثانویه، سیستم خون ساز بدن سالم است ولی بیماری‌هایی مانند بیماری‌های مزمن ریوی، کلیوی و قلبی و یا تومورها، کاهش اکسیژن رسانی بافتی، بودن در ارتفاعات، سیگار کشیدن و زندگی در هوای آلوده موجب افزایش غلظت خون می شوند.

افزایش غلظت خون از این جهت خطرناک است که موجب کند شدن حرکت خون در عروق شده و خطر سکته را افزایش می دهد.

برخی از افراد مبتلا به افزایش غلظت خون هیچ گونه علایمی ندارند و در برخی افراد اختلالاتی مانند برافروختگی پوست صورت، قرمزی چشم‌ها، اختلالات هوشیاری، منگی، سردرد، خواب آلودگی و گزگز دست و پا مشاهده می شود. خارش پوست به ویژه پس از استحمام، برجسته شدن وریدهای چشم، بزرگی کبد و طحال نیز از علایم شایع این مشکل هستند.

در صورت عدم کنترل و درمان غلظت خون بیماری هایی مانند زخم معده ، دردهای استخوانی و در مراحل بعد نقرس و سنگ کلیوی بروز می کنند. در شرایطی که غلظت خون به صورت اولیه باشد، درمان از طریق خون گیری و مصرف برخی داروها است. در نوع ثانویه می بایست علت زمینه ای غلظت خون برطرف شود.

برخی پزشکان روش حجامت را نیز برای کاهش غلظت خون پیشنهاد می نمایند. در مورد مقایسه حجامت و خون دادن باید گفت که اگرچه حجامت می تواند به عنوان یک روش درمانی در بعضی بیمارهای خاص مورد استفاده قرار گیرد ولی نمی تواند در این مورد، جای خون دادن را بگیرد. زیرا حجم خونی که در حجامت از بدن خارج می شود زیاد نیست و ما در این مورد نیاز به خارج کردن مقادیری از خون بدن داریم.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 29 خرداد 1393برچسب:, ] [ 6:10 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

این روزها وقتی به رستوران های بزرگ و کوچک غذاهای سنتی یا حتی فست فودها می رویم، دیگر با منوی محدود آب معدنی و نوشابه در فهرست نوشیدنی ها مواجه نمی شویم؛ بلکه نام نوشیدنی های طبیعی تر، تازه تر و سالم تری مانند آب انار، آب پرتقال، شربت آبلیمو، خاکشیر یا حتی آب کرفس را هم می بینیم...

به نظر شما، کدام یک از این نوشیدنی ها مناسب تر هستند و کدام گروه افراد، باید کدام یک از آنها را همراه غذای خود سفارش بدهند؟ در «سفره سالم» این هفته به بررسی این موضوع می پردازیم.

یک لیوان آب انار؛ ۱۳۴ کیلوکالری

مصرف آب انار باعث پیشگیری از رسوب چربی در عروق و کاهش سطح کلسترول خون می شود. از طرف دیگر، آب انار جزو نوشیدنی های رقیق کننده خون است و با جلوگیری از لخته شدن خون در رگ ها، امکان ابتلا به سکته قلبی را در افرادی که از فشار یا غلظت خون بالا رنج می برند، کاهش می دهد. آب انار حاوی حجم بالایی از آنتی اکسیدان های مختلف، به خصوص پلی فنول هاست و مصرف آن در پایین آوردن سطح چربی بد خون نقش بسزایی دارد. هر یک لیوان آب انار، تقریبا دارای ۶۰ میکروگرم فولات یا اسید فولیک است که این میزان، می تواند ۱۵ درصد نیاز روزانه بدن به این ریزمغذی را تامین کند. پتاسیم فراوان موجود در آب انار هم از دیگر دارایی های خوب آن است که به سلامت قلب و تنظیم آب و الکترولیت های بدن کمک می کند.

برای چه کسانی؟ افراد مبتلا به فشار خون بالا، چربی خون، غلظت خون، بیماران قلبی، سالمندان، افراد چاق و دارای اضافه وزن و خانم های باردار می توانند همراه غذای خود یک لیوان آب انار تازه سفارش بدهند و از فواید آن بهره مند شوند. خانم های بارداری که فشار خونشان بالا نیست، می توانند کمی نمک به آب انار اضافه کنند اما افزودن شکر به این نوشیدنی به هیچ کس توصیه نمی شود.

در چه زمانی؟ بهتر است آب انار را بلافاصله پس از صرف غذا بنوشید تا غلظت، فشار و چربی خون بیشتر کاهش یابد. البته خانم های باردار باید آب انار را همراه غذا مصرف کنند تا هم فولات کافی به بدنشان برسد و هم دچار افت فشارخون نشوند.

یک لیوان آب پرتقال؛۱۱۲ کیلوکالری

یک لیوان آب پرتقال طبیعی، سرشار از انواع آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد معدنی و بدون چربی های اشباع، کلسترول و سدیم است. هیچ گاه با افزودن نمک یا شکر به آب پرتقال طبیعی باعث کاهش ارزش تغذیه ای و افزایش کالری آن نشوید. انجمن کودکان آمریکا، مصرف روزانه آب پرتقال را به دلیل خواص فراوانی که دارد، برای تمام بچه های ۶ ۱ سال، توصیه می کند. ویتامین C موجود در آب پرتقال طبیعی، کمک زیادی به جذب آهن خون می کند و از این رو مصرف آن همراه غذا به آقایان و افرادی که از فشار و غلظت خون بالا رنج می برند، توصیه می شود. ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن هم بسیار مفید است. پتاسیم که نقش برجسته ای در عملکرد عضلات دارد هم به وفور در آب پرتقال پیدا می شود. اسید فولیک، کلسیم، ویتامین B۶ و تیامین، از دیگر دارایی های آب پرتقال هستند. آب پرتقال، جزو نوشیدنی های اشتهاآور هم محسوب می شود به همین دلیل مصرف آن همراه غذا برای افراد چاق و دارای اضافه وزن، چندان مناسب نیست.

برای چه کسانی؟ کودکان، افراد لاغر، ورزشکاران، کسانی که از کم خونی رنج می برند، خانم های باردار، سالمندان و بیماران می توانند همراه غذای خود یک لیوان آب پرتقال طبیعی سفارش بدهند.

در چه زمانی؟ همراه یا بعد از غذا، بهترین زمان نوشیدن آب پرتقال برای کمک به جذب ویتامین C موجود در مواد غذایی و افزایش اشتهاست.

یک لیوان آب کرفس؛ ۴۲ کیلوکالری

آب کرفس که فقط از ساقه آن تهیه می شود، دارای بالاترین حجم از فیبر غذایی است و جزو بهترین و کم کالری ترین نوشیدنی ها در فصل های گرم سال محسوب می شود. کالری بسیار پایین این نوشیدنی، باعث شده که طرفداران زیادی در بین افراد دچار اضافه وزن داشته باشد. برخی از افراد، طعم آب کرفس را به تنهایی نمی پسندند و ترجیح می دهند که کمی نمک یا شکر به آن اضافه کنند اما پیشنهاد ما، افزودن چند قطره آب لیموترش به یک لیوان آب کرفس برای بهتر شدن طعم آن و افزایش ارزش تغذیه ای اش است. آب کرفس، دارای بالاترین سطح از پتاسیم و سدیم در میان بسیاری از نوشیدنی هاست و مصرف آن در فصل تابستان، کمک زیادی به تنظیم سطح آب و الکترولیت ها و پیشگیری از کم آب شدن بدن می کند. مصرف آب کرفس باعث کاهش فشارخون و پیشگیری از ابتلا به یبوست هم می شود.

برای چه کسانی؟ افراد مبتلا به یبوست، فشارخون بالا، ورزشکاران، افراد چاق و دارای اضافه وزن و آقایان می توانند یک لیوان آب کرفس با غذای خود سفارش بدهند.

در چه زمانی؟ بهتر است آب کرفس را قبل یا همراه غذا مصرف کنید.

یک لیوان شربت آبلیمو؛

۶۵ کیلوکالری

کالری شربت آبلیمو براساس یک لیوان آب، ۵ قاشق غذاخوری آبلیموی ترش و تازه و یک و نیم پیمانه شکر محاسبه شده است. اگر با همین میزان موادی که گفتیم، شربت آبلیمو را در رستوران ها تهیه کرده باشند، می توان این نوشیدنی را هم جزو نوشیدنی های کم کالری محسوب کرد. شربت آبلیمو هم مانند آب پرتقال دارای ویتامین C است اما ویتامین C آنها باهم برابری نمی کند. مخلوط کردن شربت آبلیمو با آب پرتقال تازه، هم می تواند باعث ایجاد طعم جدیدی بشود و هم ارزش تغذیه ای و کالری این نوشیدنی را بالا ببرد. مصرف این شربت می تواند برای افراد لاغر و ورزشکاران مفید باشد. شربت آبلیموی کم شیرین به هضم غذا هم کمک می کند و احساس سنگینی را از بین می برد. تنظیم pH معده از دیگر خاصیت های لیمو ترش و شربت آن است.

برای چه کسانی؟ افراد چاق، افراد مبتلا به فشار خون بالا، ورزشکاران و آقایان می توانند همراه غذای خود شربت آبلیموی کم شیرین سفارش دهند.

در چه زمانی؟ بهترین زمان برای نوشیدن شربت آبلیمو، همراه یا بعد از غذاست.

ترجمه: ندا احمدلو


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 26 خرداد 1393برچسب:, ] [ 20:57 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

خواهش می کنیم هیچ ماده غذایی را دست کم نگیرید. لیموترش گنجینه ای از خواصی است که سلامتی را ارتقا می دهد و بسیاری از ناخوشی ها را از ما دور می کند. اگر می خواهید سیری در عالم این میوه داشته باشید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

یک دنیا خاصیت

حتماً شما هم وقتی سرما می خورید سراغ لیموترش و عسل می روید. همه ما می دانیم که لیموترش منبع ویتامین C می باشد اما خواص آن به همین جا ختم نمی شود. «آتنا» الهه جنگاوری یونانیان قدرت «ضد زهری» لیموترش را ستوده است. گویا در افسانه های یونانی دو تن را محکوم می کنند تا به قفس افعی ها انداخته شوند. آن دو شروع به خوردن لیموترش می کنند و بدنشان ایمن می شود به طوری که نیش کشنده این خزنده وحشتناک در آن ها کارگر نمی افتد. حالا بماند که در افسانه ها اغراق می کنند اما یافته های محققان حاکی از این است که لیموترش خواص شگفت انگیزی دارد. به عقیده محققان سیترات سدیم و سیترات پتاسیم موجود در لیموترش قدرت شگفت آوری در تصفیه خون دارند. این ترکیبات حالت چسبندگی خونی را کاهش می دهند. زمانی که خون حالت چسبندگی غیر نرمال نداشته باشد به راحتی در رگ ها به جریان در می آید و در نتیجه فشارخون نیز کاهش می یابد. در این حالت نیز سرم خون راحت تر از فیلتر جداره عروق می گذرد و مواد مغذی به میزان کافی و مستمر به سلول ها می رسد.

زیر پوست لیموترش

لیموترش حاوی میزان کمی ویتامین A، ویتامین B۱ و B۲ و همچنین فلاوونوئیدها و پکتین می باشد. بخش اعظم لیموترش را ویتامین C تشکیل می دهد. هر ۱۰۰ گرم از این میوه حدود ۵۰ میلی گرم ویتامین C دارد. لیموترش همچنین حاوی کاروتنوئیدها و کورامین می باشد که همه این ترکیبات خواص آنتی اکسیدانی قوی دارند و ضدعفونی کننده اند. فراموش نکنید که ویتامین C نقش مهمی در رشد و تقویت استخوان ها و دندان ها داشته، سلامت بافت های خونی و مویرگ ها را بالا می برد. ناگفته نماند که این ویتامین همچنین باعث کنترل فشار و قند خون می شود، از عدسی چشم محافظت کرده و باعث تحریک غدد فوق کلیوی و عملکرد تخمدان ها می شود.ویتامین C یکی از آن آنتی اکسیدان های قوی می باشد که اثرات منفی استرس های زندگی را کاهش می دهد.

یک میوه اسیدی

احتمالاً شما هم شنیده باشید که لیموترش خاصیت اسیدی دارد و حالت آکانیک یا بازی بدن را از بین می برد؛ اما باید بدانید که این باور صحیح نمی باشد. سیترات ها در بدن سوخته و بقایایی بازی از خود به جا می گذارند. برای همین با وجود اینکه لیموترش اسیدی است اما خون را اسیدی نمی کند.

قدرت ضدعفونی کنندگی

لیموترش ضدعفونی کننده فوق العاده ای است که به طور موثر با بیست نوع میکروب مقابله می کند. برای همین می تواند با هر نوع بیماری به ویژه بیماری های فصل سرما مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا مقابله کند. لیموترش باعث کاهش تب می شود. اگر از عفونت ادرار یا عفونت مثانه و کلیه ها رنج می برید به لیموترش اعتماد کنید. خاصیت دیورتیک (ادرارآوری) این میوه باعث دفع توکسین ها یا همان سموم بدن می شود. ترکیبات لیموترش عفونت و بیماری ها مانند اسهال را از دستگاه گوارش دور کرده و سلامت آن را تضمین می کند.

گردش خون

لیموترش در دستگاه گردش خون نیز دخالت کرده و باعث کاهش میزان کلسترول آن می شود. افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند به طور مرتب آسپرین مصرف می کنند تا خونشان رقیق شود و از ایجاد لخته خون پیشگیری کنند؛ اما با این حال حتماً می دانید که مصرف زیاد آسپرین عوارض جانبی خود را دارد و باعث خون دماغ شدن گاه و بی گاه می شود. خوشبختانه لیموترش باعث رقیق شدن خون می شود بدون اینکه چنین عوارضی بروز دهد. حتی می تواند به سرعت مشکل خون دماغ شدن را نیز برطرف کند. پس اگر می خواهید دستگاه گردش خون و قلب و عروقتان سالم تر بماند لیموترش را دریابید.

دستگاه گوارش

معمولاً لیموترش را عامل افزایش اسید کلریدریک و سوزش معده می دانند. برخی از افراد نیز آن را باعث بروز زخم معده عنوان می کنند. درست است که در برخی افراد بعد از مصرف کردن لیموترش سوزش معده اتفاق می افتد اما باید بدانید که این سوزش معانی دیگری نیز دارد. اینکه تغذیه شما باید بازنگری شود. در بیشتر مواقع سوزش و ترش کردن معده که بعد از مصرف لیموترش ایجاد می شود نتیجه ترکیبات نامناسب محتویات بشقاب های ماست. واقعیت این است که مصرف همزمان و زیاد پاستاها، مواد نشاسته ای، نان سفید، برنج سفید، مواد قندی و غیره به همراه لیموترش مشکل زا می شود. باید لیموترش را بعد از هضم کامل این مواد غذایی میل کنید. بهتر است که برای بهره مندی از تمام خواص لیموترش آن را به همراه غذا میل نکنید. البته افرادی که معده حساسی دارند و یا عصبی هستند نباید لیموترش را صبح ها و به صورت ناشتا مصرف کنند. بهترین زمان برای مصرف لیموترش بعدازظهر حدود دو ساعت بعد از غذا می باشد.

لیموترش و پوست

هیچ چیز مانند لیموترش نمی تواند باعث جوانی و شادابی پوست شود. این میوه زردرنگ باعث می شود که تعادل Ph پوست حفظ شود. شما می توانید با ترکیب عسل و لیموترش ماسک خانگی تهیه کرده و استفاده کنید. برای درمان زخم ها و جراحات سطحی می توانید از چند قطره لیموترش استفاده کنید تا زخم ضدعفونی شود. توجه داشته باشید که ترکیب لیموترش، روغن زیتون یا روغن بادام شیرین برای بهبود اگزما موثر است.

لیموترش و لاغری

به عقیده محققان ویتامین C موجود در لیموترش باعث کاهش هورمون هایی می شود که در مغز وظیفه کنترل و تحریک اشتها را بر عهده دارند. به همین دلیل مصرف لیموترش می تواند به تناسب اندام و لاغری شما کمک کند. توجه داشته باشید که لیموترش مانع از انباشتگی چربی ها نیز می شود.

یک روش قدیمی و طبیعی

آب لیموترش تازه با مقداری عسل درمان قدیمی گلو درد و عفونت های مجاری تنفسی می باشد. آب لیموترش باعث کاهش حالت احتناق شده و مخاط را دفع می کند. یکی دیگر از درمان های قدیمی مادربزرگ ها استفاده از حلقه های لیموترش برای رفع دمل و مشکلات پوستی دیگر بوده است.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 23 خرداد 1393برچسب:, ] [ 6:24 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

خواص مفید آب هندوانه در شکل تازه این نوشیدنی است که در خانه سریع، آسان و ارزان تهیه می‌شود.

آب هندوانه نه تنها یک نوشیدنی گوارا و مناسب برای فصول گرم است بلکه در تسکین و آرامش عضلات نیز بسیار موثر است.طبق گزارش منتشرشده در مجله شیمی کشاورزی و غذا، متخصصان سلامت می گویند: آب هندوانه خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد، حجم پروتئین در ماهیچه ها را افزایش می دهد و مصرف آن به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک می کند. آب هندوانه همچنین درد عضلات پس از انجام حرکات ورزشی سنگین در باشگاه را کاهش می دهد. ترکیبات طبیعی موجود در آب هندوانه سریع تجزیه می شوند و در نتیجه این نوشیدنی در مدت طولانی تازه نمی ماند به همین دلیل معمولاً در داخل بطری در فروشگاه های مواد غذایی فروخته نمی شود اما بعضی از کارخانه ها آن را پاستوریزه می کنند و می فروشند. با این حال تمام خواص مفید آب هندوانه در شکل تازه این نوشیدنی است که در خانه سریع، آسان و ارزان تهیه می شود.

۷ فایده آب هندوانه

کالری کمی دارد

آیا در میان وعده ها تنقلات می خورید؟ آیا در اواخر شب گرسنه می شوید؟ جایگزینی این مواد غذایی با آب هندوانه بدون شکر بسیار مفید است. چرا که آب هندوانه کالری بسیار کمی دارد، برای مبتلایان به کلسترول بالا هم خوب است، چربی ندارد و معده را پر می کند.

به درد عضلانی کمک می کند

تحقیقات اخیر نشان داده است که آب هندوانه برای درمان کوفتگی عضلانی پس از ورزش در سالن ورزشی بسیار خوب است. ضربان قلب پس از ورزش را ثابت نگه می دارد خستگی عضلانی را کاهش می دهد. وقتی هندوانه قبل از ورزش مصرف می شود، برای تسکین عروق خونی و بهبود گردش خون مفید است؛ زیرا دارای یک اسیدآمینه به نام ال سیترولین است. بدن سیترولین را از هندوانه به طور طبیعی دریافت می کند.

از سرطان پیشگیری می کند

مطالعات ثابت می کند که آب هندوانه می تواند از سرطان پیشگیری کند. کارشناسان مصرف این میوه را به دلیل وجود آنتی اکسیدان هایی که با اثرات مخرب رادیکال های آزاد مبارزه می کنند، توصیه می کنند. همچنین آب هندوانه می تواند از ابتلا به سرطان های مختلف از جمله سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

انرژی زاست

بسیاری از کارشناسان معتقدند که نوشیدن آب هندوانه در صبحانه می تواند انرژی دهنده باشد. قند طبیعی و محتوای آب بالا در آب هندوانه نیازهای انرژی را در طول روز برطرف می کند. با این توضیحات نوشیدن یک لیوان آب هندوانه برای بدن بسیار منفعت دارد.

استخوان ها را محکم می کند

آب هندوانه برای جلوگیری از بسیاری از بیماری های مربوط به استخوان از جمله انواع مختلف ورم مفاصل خوب است. از آنجا که حاوی کلسیم است، می تواند به تقویت ساختار استخوان ها کمک کند.

برای بیماری های قلبی و عروقی

اگر شما یک ناراحتی قلبی دارید مطمئن باشید که برای حفظ سلامت قلب و عروق تان مصرف آب هندوانه مفید است. آب هندوانه شامل یک آنتی اکسیدان به نام لیکوپن است که التهاب رگ های خونی که منجر به سکته قلبی و همچنین افزایش فشارخون و دیابت می شود را کاهش می دهد.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, ] [ 1:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 
همشهري آنلاين: ائمه اطهار و امامان توصیه های بسیار مفید و خوبی در مورد خوردن غذا و سلامت جسم و روح دارند که در کتاب هایی همچون مفاتیح الحکایات و الکافی و.. به چشم می خورند.

باوری که به اشتباه در میان افراد جوامع گوناگون گسترده است نخوردن شام به دلیل جلوگیری از افزایش وزن و رعایت ودنبال کردن رژیم لاغری است که پیشوایان دینی در این مورد احادیثی مطرح کرده اند که بسیار قابل توجه است .
 
 در این مورد سخنی از امام صادق (ع) نقل شده است که ایشان می فرمایند: با نخوردن شام رگی در بدن می میرد که هرگز دیگر زنده نخواهد شد.

همچنین امام علی (ع) می فرمایند: حضرت محمد در ابتدای تاریکی شب شام می خورد و این امر بسیار برای سلامت تن مهم است چرا که اگر خوردن شام به دیر وقت موکول شود بدن را به تباهی می کشد.

حضرت محمد (ص) می فرمایند: نخوردن شام انسان را پیر می کند.

از تمام سخنان ائمه توصیه ای کارساز به دست می آید که آنها توصیه کرده اند که حتما شام بخورید حتی سه لقمه نان و نمک که تاکیید آنان را نشان می دهد.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, ] [ 6:32 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

هزار و یک خاصیت سیر/چرا باید سیر را ناشتا خورد؟

بدون شک راجع به خواص بی نظیر سیر زیاد شنیده اید. حتماً می دانید که قرن هاست از سیر به عنوان یک ماده غذایی درمانگر با خواص دارویی زیاد استفاده می کنند. سیر گیاه بومی هند است و اگر به صورت ناشتا مصرف بشود مانند یک آنتی بیوتیک کاملا طبیعی عمل می کند؛ اما چرا ناشتا؟ در این مطلب می خواهیم به همین سوال پاسخ دهیم. لطفاً ما را همراهی کنید.

چرا ناشتا؟

به خاطر اینکه صبح ها و به صورت ناشتا باکتری ها مقاومت کمتری دارند و سیر با سرعت بیشتری روی آن ها تأثیر می گذارد.

هزار و یک خاصیت سیر

وقتی که سیر را به صورت ناشتا میل می کنید در واقع بدنتان را سم زدایی کرده اید. با همین کار ساده تمامی انگل ها و کرم های موجود در روده را بیرون رانده و سدی در برابر بیماری هایی مانند دیابت، فشارخون بالا و برخی از سرطان ها ایجاد می کنید.خوردن سیر به صورت ناشتا همچنین روی جریان خون نیز تأثیر بیشتری می گذارد. این ماده غذایی فشارخون را کاهش می دهد و باعث هضم راحت غذا می شود.

نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۱ انجام شده است نشان می دهد افرادی که به طور مرتب سیر می خورند سه برابر کمتر از بقیه دچار سرماخوردگی می شوند.سیر باعث بهبود عملکرد قلب، کبد و کیسه صفرا می شود. برای مقابله با اسهال، مشکلات عصبی، بی اشتهایی، استرس و آکنه نیز مفید است. اگر می خواهید بیماری هایی مانند سل، سینه پهلو، سرماخوردگی، نقرس، برونشیت، برونشیت مزمن، احتقان ریوی، آسم، هموروئید (بواسیر)، یبوست، عفونت گوش و سیاه سرفه از شما و اطرافیانتان دور باشد سیر را دریابید.

خبر خوب این که نتایج پژوهش ها نشان می دهند افرادی که به طور مرتب و به میزان کافی سیر مصرف می کنند کمتر در معرض برخی از سرطان ها قرار می گیرند. به عقیده محققان سیر همچنین می تواند از بافت های کبد در برابر ترکیبات سمی محافظت کند.سیر باعث افزایش قدرت باروری و کاهش قند خون شده و پیری را به تاخیر می اندازد. البته این ها تنها گوشه ای از خواص کم نظیر سیر بودند که به طور خلاصه اشاره شد.

روش مصرف درست

سیر دارای دو ترکیب مهم به نام های آلیسین و دی آلیل دی سولفید می باشد که خواص درمانی دارند. اگر هر روز صبح در حالت ناشتا به طور مرتب سیر مصرف کنید به طبیعی ترین شکل ممکن عمر طولانی همراه با سلامتی و تندرستی خواهید داشت. اگر از بوی آن خوشتان نمی آید و یا معده حساسی دارید می توانید از مکمل های غذایی سیر که به صورت قرص در داروخانه ها به فروش می رسد استفاده کنید.

باید بدانید که گذاشتن سیر روی دندانی که درد می کند باعث تسکین آن می شود.

شما می توانید از این گیاه استفاده موضعی نیز بکنید و آن را به صورت مرهم برای تسکین جای نیش برخی از حشرات موذی و یا برای خلاص شدن از شر زگیل استفاده کنید.

برای رفع سرماخوردگی کافی است که یک عدد سیر پوست کنده را در آب گرم بجوشانید و با آن بخور دهید. مصرف آن نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی می شود.

اگر از روماتیسم رنج می برید سیر را داخل روغن زیتون له کنید و هر روز صبح آن را به مناطق دردناک بمالید.

اگر گوشتان دچار عفونت و ورم شده است سیر را له کنید و آب آن را صاف کنید. یک تا دو قطره از این آب را داخل گوشتان بچکانید.

برای فراموشی و مشکلات حافظه ۱ کیلوگرم سیر را پوست کنده و ریزریز کنید. سپس آن ها را با آب ۲۴ عدد لیموترش مخلوط کرده و داخل یک ظرف شیشه ای دربسته بریزید. اجازه دهید ترکیبتان به مدت ۲۴ روز بماند تا خواص آن کاملا آزاد شود. سپس هر روز به صورت ناشتا یک قاشق چایخوری از این ترکیب را بنوشید.

برای مقابله با سنگ کلیه دو قاشق غذاخوری سیر خردشده را در یک چهارم لیتر آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کنید و یک فنجان صبح به صورت ناشتا و یک فنجان شب قبل از خواب میل کنید.

برای تسکین دردهای عادت ماهانه در پنج روز اول، ۱ تا ۲ حبه سیر به صورت ناشتا میل کنید.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 18 خرداد 1393برچسب:, ] [ 5:53 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]


یک کارشناس تغذیه گفت: افرادی که طبع سرد دارند، شربت خاکشیر را با عسل و عرق نعناع مصرف کنند.

 

مریم شیرمستی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، شربت خاکشیر را یکی از خوراکی‌هایی دانست که از گذشته تاکنون در طب سنتی به عنوان یک نوشیدنی با طبع سرد مطرح بوده و می تواند در فصل گرما با کاهش دمای بدن به پیشگیری از گرمازدگی کمک کند.

 

وی به افرادی که طبع سرد دارند و از بیماری‌های ناشی از طبع سرد از جمله روماتسیم و آرتروز رنج می‌برند، توصیه کرد شربت خاکشیر را محدود مصرف کنند‌ یا مصرف آن همراه با عسل و عرق نعناع باشد.

 

به گفته این کارشناس تغذیه، اگر خاکشیر با آب گرم مصرف شود خاصیت ملین دارد و مصرف آن با آب سرد و شکر می تواند از اسهال پیشگیری کند.

 

شیرمستی با اشاره به وجود مقادیر فراوان فیبر موجود در خاکشیر، یادآوری کرد: این فیبر می‌تواند به لیز شدن روده‌ها کمک کند.

 

وی همچنین از وجود مقادیر مناسبی کلسیم و منیزیم در خاکشیر یاد و خاطرنشان کرد: دانه‌های موسیلاژی خاکشیر برای دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی خاصیت ضد التهابی دارد.

 

این کارشناس تغذیه، به افرادی که ورم و زخم معده دارند، توصیه کرد مصرف خاکشیر را محدود کنند.

 

شیرمستی معتقد است‌: خاکشیر را می توان از دو تا سه سال به بالا به کودکان داد و برای کودکان زیر این سن نیز شربت خاکشیر را صاف کرد و تنها آب آن را به کودک داد.

 

به گفته وی، به دلیل وجود خاک فراوان در خاک شیر لازم است حتما قبل از مصرف شسته شود و مدتی در آب بماند.

 

این کارشناس تغذیه معتقد است: علاوه بر شربت خاکشیر، شربت به لیمو و همچنین شربت عرق کاسنی نیز می‌تواند خواص ضد گرمازدگی داشته باشد.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:, ] [ 9:9 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

کنجد زیاد کننده زور و عامل طول عمر است. غذایی که بر هر دارویی ترجیح دارد،کنجد است که تقریبا" بیشتر مواد مورد نیاز سا ختمانی بدنی را دارد .
به گزارش عرش نیوز،دانه کنجد علاوه بر کلسیم دار بودن از مبتلا شدن افراد به فشار خون نیز جلوگیری می‌کند. مصرف کنجد که یک نوع مادهٔ غذایی است، ۳ برابر شیرهای پاستوریزه کلسیم دارد. دانه کنجد علاوه بر کلسیم، منبع خوبی از منگنز، مس، آهن را دارا است به طوریکه پزشکان تغذیه معتقدند کلسیم موجود در نصف پیمانه کنجد، سه برابر بیشتر از شیر در‌‌ همان مقدار (نصف پیمانه) است.

البته باید اضافه کرد که استفاده از دانه کنجد از مبتلا شدن افراد به فشار خون بالا پیشگیری می‌کند. بنابراین توصیه می‌گردد، افراد برای اینکه به فشار خون مبتلا نشوند همیشه و در همه زمان از مصرف کنجد، این خوراکی مغذی و کلسیمی غافل نشوند و همیشه این خوراکی را در سبد غذایی خود جای دهند.

خوردن يك قاشق غذاخوري كنجد موجب تامين ۱۴ درصد از نياز كلسيم خانم‌ها شده و اگر آنها عادت به بلند كردن ناخن‌هايشان داشته باشند با مصرف كنجد ناخن‌هايشان محكم‌تر شده و ترك و شكنندگي بر روي اين عضو كه جزئي از زيبايي انگشتان است ديده نمي‌‌شود.

به علاوه مصرف ۲ قاشق غذاخوري آن رساندن ۵ ميلي‌گرم روي را به بدن خصوصا پوست و مو و ناخن‌ها آسان مي‌كند. شايد بدانيد كه كمبود روي چه اثراتي بر زيبايي دارد آكنه را كمتر مي‌كند و از نازك شدن موها جلوگيري مي‌كند و مانع ريزش موها خصوصا در خانم‌ها مي‌شود و در ضمن به دليل توام شدن اين ماده مغذي با ويتامين E اين اثرات صد چندان شده و مي‌توان از خواص ضدچروك و سفيدكنندگي (ضدلك) اين ويتامين استفاده كرد.

كنجد در درمان بی خوابی موثر بوده، خاصیت ضد ورم مفاصل و رماتیسم و همجنین خاصیت ضدسرطان دارد. دانه های كنجد حاوی مواد چربی، آنتی اكسیدان ها، روغن كنجد، مواد پروتئینی، اسید آمینه، سلولز، مواد معدنی و كلسیم است و بدین ترتیب دانه های كنجد بسیار مغذی و مقدار بسیار پرارزشی انرژی دارند.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, ] [ 1:4 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

زعفران از جمله ادویه های گران است، اما در خوشمزه كردن غذا ها نقش موثری دارد. با این حال، اگر آن را به طور ساییده شده برای مدت طولانی نگهداری كنید طعم و عطرخود را از دست می دهد. این نوشتار كوتاه روش نگهداری از این ادویه معطر را یادآور می شود.

زعفران باید دور از نور و رطوبت باشد. بهتر است نگهداری زعفران در ظرف شیشه ای یا فلزی در بسته بوده و در حرارت معتدل نگهداری شود.

با توجه به اینكه اسانس (مواد معطر) زعفران قابل تبخیر شدن است در صورت نگهداری نامناسب، به مرور زمان اسانس آن تبخیر شده و از اثرات دارویی و طعم و مزهٔ آن كاسته می شود و مرغوبیت آن از دست می رود.

چون مواد معطر گیاه یعنی اسانس در حالت پودر شده، بسیار سریع تر از پودر نشدهٔ آن تبخیر می شود، بهتر است زعفران را تا موقع مصرف پودر نكنیم و یا در صورت پودر كردن در ظرف در بسته نگهداری كنیم. 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، بهداشت، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 7 خرداد 1393برچسب:, ] [ 12:30 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

پودرهای تمیزکننده کاشی و سنگ که با نام جوهرنمک نیز شناخته می شوند یکی از سمی ترین مواد

شوینده هستند اما می توان با چند ترفند یک جوهرنمک طبیعی در خانه درست کرد.

تمیز کردن خانه یکی از کارهایی است که همه خانم های خانه انجام میدهند و معمولا برای تمیز کردن از مواد شیمیایی استفاده می کنند. این در حالی است که این مواد می تواند آسیب های بدی به بدن وارد کند. برای آنکه جلوی مشکلات مختلف گرفته شود می توان از تمیز کننده های طبیعی در خانه استفاده کرد.

** تمیز کننده های همه کاره یکی از بهترین ها در خانه هستند که می توان برای همه مصارف از آن ها استفاده کرد. در خانه شما می توانید یک تمیز کننده همه کاره را خودتان بسازید تا ضررکمتری برای سلامتی داشته باشد. با توجه به ظرفی که می خواهید مایع را در آن درست کنید باید 9/10 آب و مابقی ان را سرکه سفید بریزید سپس با ترکیب آن ها شما بهترین تمیز کننده را دارید.

** پودرهای تمیزکننده کاشی و سنگ که با نام جوهرنمک نیز شناخته می شوند یکی از سمی ترین مواد شوینده هستند اما می توان با چند ترفند یک جوهرنمک طبیعی در خانه درست کرد. برای ساحت این تمیزکننده تنها کافی است مقداری جوش شیرین، اب جوش و سرکه سفید را با هم ترکیب کنید. با ریختن این محلول در نقاط سنگی و کاشی تمامی لکه ها به سرعت از بین می رود.

** برای تمیز کردن اجاق گاز دیگر نیازی نیست تا از مایع های لکه بر استفاده کنید و تنها باید از یک محلول بسیار ساده استفاده کنید. برای ساخت یک محلول لکه بر اجاق گاز دولیوان اب داغ را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی به همراه یک قاشق چایخوری بورات سدیم ترکیب کنید. این محلول در یک ثانیه همه کثیفی ها را از بین خواهد برد.

** برای درست کردن یک شیشه شور حرفه ای در خانه نیاز به صابون مایع، سرکه و آب دارید. دو لیوان آب را به همراه نصف قاشق چایخوری صابون مایع به همراه نصف لیوان سرکه ترکیب کنید تا یک شیشه شور طبیعی و سالم در خانه داشته باشید.


موضوعات مرتبط: بهداشت، متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 6 خرداد 1393برچسب:, ] [ 15:30 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

چند نکته در هنگام خرید پارچه

1 - پارچه را متناسب با لباس مورد نظر انتخاب کنید.

2 - تکه ای از پارچه  را در دستانتان مشت کنید تا مطمئن شوید پارچه خیلی زود چروک نمی شود، اگر پارچه در دستان شما خیلی زود چروک شد از خرید این پارچه منصرف شوید.

3 - اگر پارچه سفید و مرطوبی را روی پارچه تیره کشیدید و پارچه سفید خیلی زود رنگ گرفت این پارچه بعد از شست و شو رنگ زیادی از دست خواهد داد.

4 - با دست، پارچه را از دو جهت  ( تار و پود ) بکشید تا از استحکام پارچه اطمینان حاصل کنید.

چند نکته در نگه داری از لباس های پشمی

1 - لباستان را با یک فرچه نازک و سخت تمیز نمایید.

2 - جیب های لباس پشمی را پس از استفاده خالی کرده و در جای سرد آویزان کنید.

3 - لباس های پشمی ای که چروک شده در بخار حمام قرار دهید تا چروک ها برطرف شود و یا با پارچه نم دار و تنظیم درجه ی اتو روی شماره ( 2 ) آنرا اتو کنید.

4 - برای آنکه عمر لباس های پشمی طولانی شود، پس از دو روز پوشیدن، یک روز از آنها استفاده نکنید.

در صورت خیس شدن لباس های پشمی، موارد زیر را رعایت کنید

1 - لباس ها را روی بخاری، شوفاژ و یا در معرض آفتاب رها نکنید.

2 - در ماشین خشک کن آن را خشک نکنید.

3 - در جای صاف آن را پهن کنید و بگذارید با هوای اتاق خشک شود.

نگه داری از مخمل و ابریشم

پارچه های مخمل و ابریشم اگر تا شوند و در کمد یا چمدان نگه داری شوند، خط می اندازند که جلوه و بافت پارچه از بین می رود، این پارچه ها را دور یک استوانه بپیچید و تا نکنید.

جلوگیری از چروک و تا خوردن لباس

هنگام تا زدن لباس ها و قرار دادن آنها در چمدان برای اینکه مابین لباس، خط تا نیفتد، در محل تا، یک تکّه دستمال یا کیسه فریزر بگذارید.

جلوگیری از چروک شدن شلوار

هنگام سفر، جمع آوری و قراردادن لباس ها در چمدان بسیار مهم است. اگر می خواهید شلوارها در حین بسته بندی در چمدان چروک نشود، توصیه می شود ابتدا قسمت بالای شلوار را قرار دهید، سپس بقیه لباس هایتان روی آن بگذارید و بعد پای شلوار را روی لباس ها برگردانید.

جلوگیری از باز شدن پلیسه دامن

برای اینکه پلیسه ی دامن در هنگام خشک شدن باز نشود، توصیه می شود کمربند روی پلیسه ها ببندید.

خوشبو کردن کمد لباس

برای اینکه کمد لباستان خوشبو باشد، هرگز لباس های کثیف و عرق کرده را به مدت طولانی در کمد آویزان نکنید؛ در ضمن می توانید شیشه های عطر خالی را لابه لای لباس هایتان بگذارید.

حفظ خط شلوار

برای اینکه شلوار شما خط اتوی خوبی داشته باشد، در محل خط انداختن شلوار صابون بکشید و سپس اتو کنید.

حرکت روان زیپ

برای باز و بسته شدن بهتر زیپ، کمی صابون با نوک مداد نرم و یا حتی کمی روغن چرخ روی لبه دندانه های زیپ بمالید.

جلوگیری از ریش شدن انتهای روبان

برای اینکه انتهای روبان ریش نشود از کمی چسب مایع، یا چسب چوب بی رنگ کمک بگیرید و یا کمی ته آن را بسوزانید.

جلوگیری از جذب گرد و خاک در پارچه

مانتو، چادر و شلوارهای مشکی، گرد و غبار محیط را به خود جذب می کنند. مواد نرم کننده و ضد الکتریسیته زیادی به بازار آمده است که برای برطرف کردن این مشکل استفاده می شود. بهتر است بدانید که مواد پاک  کننده به جا مانده در پارچه باعث جذب گرد وخاک می شود. معمولاً در هنگام استفاده از مواد پاک  کننده، کمتر از مقدار مواد توصیه شده در دستورالعمل کارخانه مصرف  کنید و یا آبکشی را بهتر انجام دهید.

شست و شوی کت و شلوار و پالتو

اینگونه لباس ها را نباید در آب شست وشو داد، بلکه باید خشک شویی شوند. هنگام اتو کشی باید از بخار و حرارت 150 درجه سانتی گراد انجام شود.

شست و شوی پلیور

پلیورها معمولاً به جنس های پشم، آکرلیک، آنقوره، لمزوول و ... در بازار وجود دارند، این گونه لباس ها باید فقط با دست شسته شوند و هرگز از ماشین لباس شویی استفاده نشود. مدت زمان شستن کوتاه و هنگام آبکشی ملایم و آرام، عمل کنید و حتماً در سطحی صاف خشک کنید.

شست وشوی پیراهن و تی شرت

این گونه لباس ها را می توانید در ماشین لباسشویی با حداکثر حرارت 40 درجه سانتی گراد بشویید. و با دور آرام ماشین، آبکشی کنید. در ضمن برای خشک شدن، لباس را در محیط باز و چوب لباسی آویزان کنید.

توصیه ای در شست وشوی لباس های پشمی

اگر لباس پشمی را در آب ولرم محتوی یک قاشق گلیسرین آبکشی کنید، پارچه نرم و لطیف می شود و ضمناً مانع از ایجاد خارش پوست بدن می شود.


موضوعات مرتبط: پوشاک، انواع پارچه، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, ] [ 8:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

نخستین تصویری که از طلا به ذهن می رسد رنگ آن است که معمولا با رنگ زرد و سفید تداعی می شود، اما در واقع طلا با یک سری فرآیندهای شیمیایی و ترکیب با دیگر فلزها و عملیات آبکاری در هر رنگی (قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سبز و...) می تواند باشد، برای مثال طلای قرمز از ترکیب آلیاژ مس، طلای سفید از ترکیب پلادیوم یا نقره به دست می آید.

از ایندیم برای آبی کردن طلا استفاده می شود. در واقع، تنوع رنگی زیاد طلا غیر از طرح و مدل یکی از راهکارهای رونق بخشیدن به این صنعت شده است. بعضی از فروشندگان هنگام فروش طلای سفید را گران تر می فروشند اما ارزان تر از طلای زرد می خرند. هرچند طلای زرد موقع آب کردن مرغوب تر است، اما این اختلاف بسیار ناچیز است و قانونی برای آن وجود ندارد.

● عیار طلا

عیار واحد اندازه گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گرانبهاست. عیار طلا معمولا از واحد کامل ۲۴ بیان می شود، برای مثال طلای ۲۴ عیار طلای خالص با حداقل99/9 درصد طلا و طلای ۱۸ عیار از ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلز دیگر تشکیل شده است. طلای خالص به دلیل نرمی زیاد برای ساخت بیشتر وسایل مناسب نیست و به همین دلیل بیشتر طلایی که در جواهرات به کار می رود طلای خالص نیست. در ایران، از عیار ۱۸ استفاده می شود اما در کشورهای عربی عیار طلا بین ۲۰تا ۲۴ متغیر است و در کشورهای اروپایی یا ایالات متحده معمولا از عیار ۱۴ استفاده می شود.

● طلاهای خارجی

برندهایی مثل بولگاری یا تیفانی جزو برترین برندهای طلا و جواهر در دنیا هستند، اما قیمت بالا و تولید محدود بازارشان محدود به قشر خاصی از جامعه است. در ایران به دلیل حمایت از تولید کنندگان داخلی هیچ کدام از این برندها به طور رسمی نمایندگی ندارند. در حال حاضر، صنعت طلا و جواهر در کشورهایی مثل ترکیه، ایتالیا و تایلند به دلیل حمایت دولت این کشورها، از این صنعت و طراحانش تنوع زیادی پیدا کرده است. هرچند ایتالیا یکی از مطرح ترین کشورهای در حال ساخت طلا و جواهر است، ولی در حال حاضر از نظر تنوع طراحی، تیراژ تولید، کیفیت کار و در مجموع همه این موارد کشور هنگ کنگ حرف اول را در دنیا می زند.

● جواهرات

به طور کلی، ۴نوع سنگ قیمتی (الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت قرمز) وجود دارد و تعداد زیادی سنگ های نیمه قیمتی مانند آمیتیس، سیترین، توپاژ و... که پیاده شدن این سنگ ها روی طلا، آن را به جواهر تبدیل می کند. اینکه هنگام خرید جواهر چه سنگی را در اولویت قرار دهید یا تشخیص مرغوب بودن سنگ، دغدغه بسیاری از خریداران جواهر است؛ به طور کلی سنگ جواهر به ۳ دلیل ارزش پیدا می کند: زیبایی و درخشندگی، کمیابی و با دوام بودن؛ سنگ برلیان که گونه ای از الماس است از نظر درخشش و دوام بالاتر از دیگر سنگ هاست و از آنجایی که مدیریت خوبی از ابتدای اکتشاف روی آن انجام شده، بازار عرضه و تقاضای خوبی هم دارد، اما سنگ های زمرد و یاقوت کبود کمیاب تر هستند و کیفیت بالای آنها ارزش زیادی دارد و باعث گرانبها شدن روزافزون آنها می شود، اما تشخیص مرغوب بودن تمامی سنگ ها از عهده افراد عادی خارج است، برای مثال ممکن است شما انگشتر برلیانی بخرید که فروشنده مبلغ زیادی بابت سنگ کار شده روی آن بگیرد، اما هنگام فروش متوجه شوید که برلیان به کار رفته در انگشتر به دلیل تراش بد و داشتن ناخالصی و... نامرغوب بوده و ارزش پول پرداختی شما را نداشته است. برای جلوگیری از این مشکل، تنها راهی که می ماند این است که از جواهر فروشی هایی خرید کنید که معتبر باشند و جنس خریداری شده را تضمین کنند. جواهر فروشی های معتبر هنگام فروش، تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می کنند، اما در غیر این صورت، هنگام فروش جواهر، ممکن است ضرر زیادی متحمل شوید.

● مزد ساخت

مبنای مزد ساخت طلا و جواهر براساس طرح آن تعیین می شود. طلاهایی که با ماشین و در تیراژ بالا ساخته می شوند، مزد ساخت پایین تر و آنهایی که کار دست و محدود تر است، مزد ساخت بالاتری دارند، اما به این معنی نیست که تمام طلاهای ساخت ماشین کم اجرت هستند، بلکه پیچیدگی طرح و نوع سوار شدن سنگ ها، در بالا بردن هزینه اجرت تاثیر می گذارند.

● طلای دست دوم را از قفل آن بشناسید

بازار طلاهای دست دوم مدت هاست که داغ است؛ تشخیص طلای دست اول و دست دوم شاید تا حدودی مشکل باشد. ساده ترین راه برای اینکه دست دوم بودن طلا را تشخیص بدهید، یک نگاه به ظاهر آن، به خصوص به قفل و بندی است که در آن به کار رفته است. در طلای دست دوم، این قسمت ها در مقایسه با بخش های دیگر، کمتر براق اند و به خاطر استفاده هایی که از طلا شده، خش هایی هم در این بخش ها دیده می شود. برای محاسبه قیمت طلا، به اطلاعات چهار آیتم احتیاج است:

وزن طلا، اجرت ساخت، درصد سود و قیمت گرم طلا.

● نکات قابل توجه برای خرید:

۱- در درجه اول، اجرت ساخت طلا یک آیتم توافقی بین خریدار و فروشنده است و معمولا فروشنده به آن در صورت ناآشنا بودن شما اشاره نمی کند و می توانید با کمی جست وجو در بازار طلا، طلای نو بدون اجرت پیدا کنید.

۲- درصد سود طلافروشان ۱۱ درصد است که شامل ۴ درصد مالیات ارزش افزوده و ۷ درصد سود فروشنده است.

۳- درصورت اشکال در محاسبات فروشنده، به اتحادیه مراجعه کنید تا موارد تخلف را پیگیری کنند.


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 4 خرداد 1393برچسب:, ] [ 5:41 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

خواص و فواید جادویی تخمه ها,از تخمه آفتابگردان و تخمه هندوانه تا...

خواص و فواید جادویی تخمه ها,از تخمه آفتابگردان و تخمه هندوانه تا...
تخمه ها منبع غنی چربی هستند که هنگام رسیدن، مقدار زیادی از نشاسته خود را از دست می دهند و به میزان چربی آنها افزوده می شود. از نظر نوع چربی هم دارای اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع هستند که البته مقدار اسیدهای چرب غیر اشباع (مفید) آنها بیشتر است...

تخمه ها منبع غنی چربی هستند که هنگام رسیدن، مقدار زیادی از نشاسته خود را از دست می دهند و به میزان چربی آنها افزوده می شود. از نظر نوع چربی هم دارای اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع هستند که البته مقدار اسیدهای چرب غیر اشباع (مفید) آنها بیشتر است...

تخمه ها مانند ماهی ها از نظر امگا ۳ غنی اند. امگا ۳ موجود در تخمه ها به کاهش بی نظمی های ضربان قلب، تری گلیسرید خون، خطرات تشکیل لخته، سرعت سخت شدن شرایین، خطر فشارخون بالا و کاهش سرطان و اختلالات رفتاری در جوانان کمک می کند و برعکس امگا۳ های دارویی، خطر مسمومیت ندارند. در ادامه مطلب به خواص برخی از انواع تخمه ها اشاره می کنیم.

تخمه آفتابگردان: انرژی ساز

تخمه آفتابگردان سرشار از فسفر، منگنز، روی، پتاسیم، منیزیم، آهن و حاوی میزان قابل توجهی فولات (اسیدفولیک)، ویتامین۵ Bو ویتامین های دیگر گروه B است که این ویتامین ها باعث می شوند بدن به خوبی بتواند از کربوهیدرات ها (قندها) استفاده کند و پرانرژی باشد. یک مشت تخمه آفتابگردان ۵۵ درصد تیامین یا همان ویتامین ۱ Bموردنیاز روزانه افراد را تامین می کند. تخمه های آفتابگردان سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده چند باندی ، به خصوص اسیدلینولئیک هستند که نوعی اسیدچرب امگا ۶ محسوب می شود. علاوه بر این، این تخمه حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده تک باندی نیز است که این اسیدهای چرب برای سلامت قلب و عروق بسیار مفیدند. یک مشت از این تخمه ها، ۹۰ درصد نیاز روزانه به ویتامین E را تامین می کند. در ۱۰۰ گرم تخمه آفتابگردان ۵۸۰ کالری انرژی نهفته است. این تخمه حاوی ۲۴ درصد مواد پروتئینی، ۴۷ درصد روغن، ۲۰ درصد کربوهیدرات و سرشار از فسفر، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و ویتامین A، B و E است.

تخمه هندوانه: دشمن پوکی استخوان

۱۰۰ گرم تخمه هندوانه، ۵۹۰ کالری انرژی دارد و در ۱۰ عدد آن، ۵ کالری انرژی نهفته است. ترکیب های موجود در این تخمه مانند انواع دیگر است و مصرف متعادل آن می تواند از کم خونی، بی اشتهایی، سوءجذب و التهاب جلوگیری کند. این تخمه بیشتر به نام تخمه جابانی (ژاپنی) معروف است و کلسیم آن برای زنان یائسه در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان مفید به نظر می رسد. تخمه جابانی با توجه به گونه های مختلف هندوانه اندازه های ریز و درشت دارد و می توان آن را به صورت بوداده در طعم های نمکی (البته کم نمک)، گلپر و آبلیمو مصرف کرد.

تخمه خربزه: خون ساز

مغز تخمه خربزه بوداده حاوی چربی، پروتئین، آهن، ویتامین E و فیبر است. تخمه خربزه نیز غنی از مواد معدنی و ویتامین هاست، به خونسازی کمک می کند و خاصیت آنتی اکسیدان دارد.

تخمه کدو: سلامت پروستات

با خوردن ۱۰۰ گرم تخمه کدو نیمی از نیاز روزانه بدن به منگنز، منیزیم و فسفر تامین می شود. تخمه کدو می تواند برای سالمندانی که در معرض پوکی استخوان قرار دارند آجیل مناسبی باشد. به علاوه تخمه کدو در حفظ سلامت پروستات نقش ضدالتهابی ایفا می کند. تخمه کدو تنبل بهترین منبع منیزیم است و به گفته دانشمندان، سطح بالای منیزیم در خون تا ۴۰ درصد احتمال مرگ زودرس را کاهش می دهد. در پاییز که فصل کدوتنبل است می توانید تخمه آن را خشک و این دانه را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید. در هر ۳۰ گرم دانه برشته شده کدو تنبل، ۱۵۰ میلی گرم منیزیم وجود دارد. برخلاف افکار عمومی تخمه کدو دفع کننده کرم است و باعث افزایش و تقویت حافظه می شود. تخمه کدوی کاغذی نیز سرشار از فیتوسترول و ویتامین E و اسیدهای چرب لینولئیک است و برای ورم پروستات و سوزش مجاری ادرار استفاده می شود.

مغز تخمه پوست کنده بخوریم یا نه؟

از مصرف مغز تخمه ها به صورت پوست کنده و آماده حتی الامکان خودداری کنید زیرا در این صورت هم از مصرف تخمه لذت کمتری می برید، هم کالری خیلی بالایی دریافت می کنید. علاوه بر اینها، احتمال اکسیده شدن این مغز تخمه ها بیش از خود تخمه هاست. درضمن اگر از هر چند تخمه ای که می خورید یکی تلخ است معنی آن این است که این تخمه ها در حال فساد هستند.

مضرات مصرف بی رویه تخمه ها

در مصرف انواع تخمه ها محتاط باشید چراکه زیاده روی در مصرف آنها به دلیل چربی و کالری بالا منجر به اضافه وزن می شود و نمک به کار رفته در آنها برای طعم دار شدن باعث افزایش فشارخون و برخی عوارض دیگر در بدن خواهد شد بنابراین بهتر است از آجیل هایی استفاده کنید که طعم دیگری به غیر از شوری برای آنها در نظر گرفته شده است. اگرچه تخمه ها از هر نوع فیبر محلول و نامحلول، غنی هستند ولی عمدتا میزان فیبر نامحلول بالاتری دارند. مصرف متعادل این خوراکی برای افرادی که به یبوست، بیماری های التهابی، سرطان روده بزرگ، افزایش چربی و فشارخون مبتلا هستند، مناسب خواهد بود. فراموش نکنید در اثر حرارت نامطلوب، چربی تخمه نیز دستخوش تغییرات نامطلوب و روغن مفید آن به روغنی مضر تبدیل می شود. پروتئین و کربوهیدرات های آن نیز به علت قهوه ای شدن افت تغذیه ای پیدا می کند. اگر درجه حرارت خیلی بالا باشد، با تشکیل مواد سمی که بوی تند نامطلوبی دارد شروع به تجزیه شدن و سوختن می کنند بنابراین توصیه می شود همیشه از آجیل های بو نداده استفاده کنید یا در صوت لزوم، بو داده آن را از مراکز معتبر وزارت بهداشت که دارای مجوز بهداشتی و تاریخ مصرف هستند، تهیه کنید.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 1 خرداد 1393برچسب:, ] [ 7:24 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 2132
بازدید کل : 218263
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين