حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

از این آب‌معدنی‌ها استفاده نکنید!
 
سلامت > عمومی- آب‌معدنی‌هایی که در فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و آشامیدنی در معرض حرارت و زیر نور آفتاب داغ نگهداری می‌شوند مشکل مصرف دارند و مردم توجه داشته باشند از این آب‌معدنی‌ها استفاده نکنند.
  
کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن بیان این مطلب به سایت‌وب‌دا (وزارت بهداشت) گفت: در مورد تاریخ مصرف آب‌معدنی‌ها اگر این آب‌معدنی‌ها در معرض حرارت نباشد مصرف آنها تا یک سال هم مانعی ندارد، اما اگر در شرایطی نگهداری و عرضه شوند که تحت‌تأثیر مستقیم حرارت باشند حتی قبل از ۶‌ماه هم غیرقابل مصرف هستند. علی اکبر کمالی اردکانی افزود:

مردم باید توجه داشته باشند از این آب‌معدنی‌ها استفاده نکنند، زیرا مواد نفتی پس از جدا شدن در آب و مصرف محتویات آن، افراد را دچار بیماری‌های خطرناکی همچون سرطان می‌کند. وی در ادامه گفت: ترکیبات شیمیایی موجود در بطری‌های پلاستیکی بیشترین تأثیر خود را بر غدد چربی و لنفاوی می‌گذارد و در برخی بافت‌های بدن، باعث بروز تومور می‌شود.

این کارشناس صنایع غذایی گفت: برخی فروشندگان برای بازارگرمی، آب‌‌معدنی‌ها را در معرض دید مشتری و زیر نور آفتاب می‌چینند و این کار به‌شدت بر کیفیت آب‌‌معدنی تأثیر منفی می‌‌گذارد. بسته‌بندی آب‌های معدنی و آشامیدنی، جزو مناسب‌ترین و سالم‌ترین نوع بسته‌بندی‌هاست و چنانچه بطری‌های آب‌معدنی در شرایط عادی نگهداری شوند، خطری مصرف‌کننده را تهدید نمی‌کند. ولی نگهداری این بطری‌ها زیر نور آفتاب، یا یخ زدن آب در آنها برای سلامتی مضر است.

کمالی اردکانی افزود: برخی افراد بطری‌های آب‌معدنی را در فریزر می‌گذارند تا یخ بزند. سپس هنگام بیرون رفتن از منزل آن را برمی‌دارند تا بتوانند آب خنک بنوشند. درحالی‌که این کار برای سلامتی بدن ضرر دارد. وی در ادامه گفت: طراحی اولیه بطری‌های پلاستیکی به‌نحوی است که درصورت انجماد آب در آنها، در اثر بروز تغییراتی در پلیمرهای این ظروف، مواد مضری وارد آب آنها می‌شود. لذا باید از انجماد آب در این بطری‌ها خودداری کرد. این ظروف صرفاً برای نگهداری آب در درجه حرارت یخچال (صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد) طراحی شده‌اند؛ به‌عبارتی طراحی آنها برای شرایط سرد و خنک است، نه انجماد.

کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: اگر بطری‌های پلاستیکی در معرض آب جوش قرار گیرند، مواد شیمیایی مضر آن ۵۵ برابر حالت معمولی آزاد می‌شوند. وی افزود: هر چند که این بطری‌ها در شرایط مناسب نگهداری، ضرری ندارند، ولی سعی کنید در مواقعی که به شیشه آب دسترسی ندارید (مثل بیرون منزل) و در مواقع ضرورت، از این بطری‌های پلاستیکی استفاده کنید. استفاده مداوم و همیشگی از بطری‌ها توصیه نمی‌شود، زیرا نوشیدن آب از بطری‌های پلاستیکی، خطر داخل شدن مواد شیمیایی سمی به درون بدن را تا ۷۰ درصد افزایش می‌دهد.

کمالی اردکانی در پایان گفت: ماده شیمیایی بیسفنول آزاد شده از این بطری‌ها، سیستم هورمونی افراد را مختل می‌کند و در نتیجه روی اندام‌ها و توانایی‌های تولیدمثلی تأثیر نامطلوب دارد. همچنین به مغز آسیب می‌رساند و سبب بروز بیماری‌های قلبی، سرطان، چاقی و دیابت می‌شود.


موضوعات مرتبط: بهداشت، آب، صنایع غذایی، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 18 خرداد 1392برچسب:, ] [ 23:59 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

خواص نوشیدن آب

 

• کاهش وزن
نوشیدن آب کمک می کند که وزن بدن کاهش یابد چرا که ترکیبات جانبی ناشی از چربی ها را می شوید. نوشیدن آب اشتها را کم می کند و میل شما برای خوردن را متوقف می نماید. پس کمتر می نوشید. علاوه بر این، آب کالری صفر دارد.

 

• درمان طبیعی سر درد
به از بین بردن سر درد و دردهای پشت بر اثر کم شدن آب بدن، کمک می کند. دلیل اصلی سر درد هم همان از دست دادن آب بدن می باشد.

 

• جوانتر خواهید بود پوستی شاداب خواهید داشت.
زمانی که پوست شما آب دار باشد، شما جوانتر به نظر خواهید رسید. آب کمک می کند که بافت های پوست مجددا ساخته شوند، پوست مرطوب شود و الاستیسیته آن افزایش یابد.

 

• بازدهی در محیط کار افزایش می یابد.
حجم زیادی از مغز شما از آب تشکیل شده است. علاوه بر اینکه خوردن آب باعث می شود که شما بهتر فکر کنید، باعث می شود که هوشیارتر باشید و بهتر تمرکز کنید.

 

• فعالیت بدنیتان را افزایش می دهد.
نوشیدن آب دمای بدنتان را تنظیم می کند شما احساس انرژی بیشتری می کنید، زمانی که در حال نرمش هستید و همچنین تغذیه عضلاتتان بهتر می شود.

 

• کمک کردن در هضم غذا و جلوگیری از یبوست.
خوردن آب به دلیل بالا بردن متابولیسم بدن در هضم غذا کمک می کند. فیبر و آب دست به دست هم داده و حرکت روده شما را راحتتر می کند.

 

• رگ به رگ شدن و گرفتگی عضلات کمتر می شود.
آب رسانی مناسب به بدن باعث می شود که مفاصل و عضله های شما روغن کاری شود و شما گرفتگی و رگ به رگ شدن کمتری پیدا می کند.

 

• کمتر مریض می شوید و احساس سلامت می کنید.
نوشیدن مقادیر زیادی آب باعث می شود در مقابل آنفولانزا مقاومت کنید و سایر امراضی مثل سنگ کلیه یا سکته قلبی به دور باشید. از لیمو و آب برای درمان بیماری های تنفسی و مشکلات روده ای، روماتیسم، دردهای آرتروز و ... استفاده می شود همچنین از فواید دیگر آب می توان به افزایش ایمنی بدن اشاره کرد.

 

• از بین بردن خستگی.
آبی که وارد بدن می شود، باعث می شود که مواد سمی و مواد زائد از بدن شسته شود و از بدن خارج گردد. اگر بدن شما دچار کمبود آب شود، قلب شما، بطور مثال، باید خیلی سخت کار کند تا بتواند به همه سلولهای بدن اکسیژن رسانی کند، پس کلیه ارگان های حیاتی بدن شما خسته خواهند شد و در نهایت شما نیز خسته می شوید.

 

• حوصله خوب.
زمانی که بدنتان احساس خوبی داشته باشد روح شما نیز احساس خوبی پیدا می کند.

 

• کاهش احتمال سرطان.
در رابطه با سیستم هضم، برخی تحقیقات نشان داده که نوشیدن مقادیر زیادی آب، خطر ابتلا به سرطان مثانه و روده بزرگ را کاهش می دهد. آب تمرکز سلول های سرطان زا را در اوره کم می کند و آن هم به دلیل رقیق کردن اوره است. لذا زمان تماس اوره با پوشش مثانه کاهش می یابد.
 

منبع :farya.com


موضوعات مرتبط: آب، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, ] [ 6:59 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 2128
بازدید کل : 218259
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين