حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

اضافه کردن ادویه  و سبزی های معطر به رژیم غذایی می تواند برای سلامت شما مفید باشد و همچنین به حفظ وزن طبیعی کمک کند. به علاوه آنها می توانند به پیشگیری از برخی سرطان ها کمک کنند، فشارخون را کاهش دهند، به کنترل قند خون کمک کنند و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشند.

• نمک را با گیاهان معطر جایگزین کنید.

گیاهان معطری مانند مرزنگوش، آویشن، رزماری، جعفری و سیر می توانند رایحه  طبیعی غذاها را بیرون بکشند.

• از سیر تازه استفاده کنید.

سیر می تواند فشارخون و کلسترول را پایین بیاورد. برای به دست آوردن حداکثر منافع لازم است دست کم سه پر سیر متوسط تازه در روز مصرف کنید. سیر خشک یا سیری که مدت ها مانده باشد، خواص خود را از دست می دهد.

• رزماری بخورید.

رزماری حاوی مواد آنتی اکسیدان است که تصور می رود حافظه را بهبود بخشد و احتمالا به پیشگیری از سرطان کمک کند.

• با خوردن ریحان، مرزنگوش و رزماری با سرماخوردگی مبارزه کنید.

اسانس های روغنی موجود در این گیاهان ممکن است بتواند در مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا به شما کمک کند.

• سرفه مزمن را با آویشن درمان کنید.

منافع بهداشتی آویشن بی نظیر است. این گیاه به طور سنتی برای درمان سرفه، حتی سیاه سرفه استفاده می شده است.

• برای تسکین کمر درد زردچوبه بخورید.

پژوهشگران دریافته اند که ماده ای به نام کارکامین که در زردچوبه یافت می شود، دارای خواص ضدالتهابی است. زردچوبه می تواند به تنهایی، و اضافه شده به ادویه کاری مورد استفاده قرار گیرد. البته زردچوبه را نباید پیشت سر هم یا زیاد خورد.

• با کاری به جنگ سرطان بروید.

معلوم شده است که کارکامین موجود در ادویه کاری باعث کوچک شدن پولیپ های روده بزرگ پیش -سرطانی می شود.

• از "ادویه  گرم" برای کاهش فشارخون استفاده کنید.

ادویه گرم مانند زنجبیل، جوز بویا، دارچین، فلفل شیرین، فلفل سیاه و فلفل قرمز باعث حرکت خون از قسمت های مرکزی بدن به پوست می شوند. به گفته دکتر زیک این وضعیت باعث می شود خون به صورتی یکنواخت تر در سراسر بدن پخش شود و ممکن است فشارخون بالا را نیز کاهش دهد.

• برای تسکین معده زنجبیل بخورید.

موادی به نام جینجرول ها که در زنجبیل وجود دارند می توانند به کنترل تهوع کمک کنند.

• ادویه را جایگزین شکر کنید.

ادویه جاتی مانند دارچین و جوز بویا را به جای شکر برای شیرین کردن تنقلات استفاده کنید.

 


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 4 فروردين 1393برچسب:, ] [ 6:5 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

کلم بروكلی و فلفل قرمز با کاهش رشد سلول های تومور سرطانی، با این بیماری مقابله می کنند. این مواد غذایی به ویژه در سرطان هایی که فرآیند درمانی سختی دارند، مانند سرطان پانكراس (لوزالمعده) و سرطان تخمدان موثرند.

در مطالعات اخیر، محققان تاثیر تغذیه و رژیم غذایی را در سرطان های کشنده از جمله سرطان پانکراس و تخمدان مورد بررسی قرار دادند.

نتایج نشان داد که فلفل قرمز و کلم بروكلی به طور موثری سلول های سرطانی را مهار می کنند.

در این تحقیق مشخص شد که یکی از ترکیبات موجود در فلفل قرمز به نام کاپسایسین که طعم تند فلفل را ایجاد می کند، قادر است موجب آپوپتوز سلول های سرطانی پانکراس شود، در حالی که بر سلول های طبیعی پانكراس چنین تاثیری نداشت. آپوپتوز، مرگ سلولی برنامه ریزی شده است و یکی از مکانیسم های طبیعی بدن برای از بین بردن سلول های سرطانی به شمار می رود.

در حقیقت این تحقیق اثبات کرد که ماده كاپسایسین یك عامل ضد سرطانی قوی است، روند آپوپتوز (مرگ سلولی برنامه ریزی شده) سلول های سرطانی را القا می كند و صدمات قابل توجهی را به سلول های طبیعی و سالم وارد نمی كند.

همچنین این محققان تاثیر ماده ای به نام فن اتیل ایزوتیوسیانات (PEITC) كه یكی از اجزای موجود در سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروكلی است را بر سلول های سرطانی تخمدان بررسی نمودند.

نتایج حاکی از این بود که فن اتیل ایزوتیوسیانات با پروتئینی به نام گیرنده فاكتور رشد اپیدرمال كه در رشد تومورهای سرطانی تخمدان و برخی سرطان های دیگر موثر است، تداخل کرده و رشد تومور را مهار می نماید.

این تحقیق نشان داد که مصرف روزانه میوه و سبزیجات متنوع نقش بسزایی در پیشگیری و مقابله با سرطان ایفا می کند.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 23 اسفند 1392برچسب:, ] [ 1:43 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

یک متخصص تغذیه با بیان این که هفت سین شامل هفت ماده غذایی مفید و پرانرژی بوده و نمایانگر پیشینه غنی تغذیه سالم در میان ایرانیان باستان است، گفت: تمام خوراكی های موجود در این سفره به عنوان بهترین مواد غذایی با خواص دارویی و قابلیت درمانی برای تمام ایام سال توصیه می شود.

دکتر علی اکبر سهیلی آزاد اظهار داشت: در بسیاری از کشورها سبزه تهیه شده از جوانه گندم را در گلخانه تکثیر و آب آن را به عنوان یک چاشنی پرانرژی که حاوی مقادیر زیادی قند مالتوز است و طعم شیرینی دارد مصرف می کنند. وی ادامه داد: این شربت دارای بسیاری از ویتامین های گروه ب، کلسیم، پتاسیم و اسید فولیک است و خواص آن به دلیل عدم طبخ بسیار بیشتر از سمنو و به عنوان شربت بسیار مغذی و نشاط آور است.

سمنو سرشار از انرژی برای کودکان در حال رشد و بهترین درمان كم خونی برای زنان باردار

این متخصص تغذیه با اشاره به این كه سمنو به عنوان یکی از خوردنی های سرشار از انرژی سفره هفت سین است، گفت: سمنو از شیره جوانه گندم تهیه و تولید می شود و ماده مغذی و مفیدی از نظر تامین انرژی و موادی پروتئینی برای کودکان در حال رشد محسوب می شود. وی با بیان اینکه سمنو سرشار از مقادیر زیادی مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، روی و سلنیم است، گفت: این مواد مغذی برای رشد استخوان ها و پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان و کم خونی به خصوص در زنان باردار و شیرده بسیار مفید است.

دکتر سهیلی آزاد با اشاره به مواد موجود در سمنو از جمله ویتامین های B1،B2 ، نیاسین و اسید فولیک، کاروتن و ویتامینE گفت: اسید فولیک موجود در سمنو از ابتلا به نوعی کم خونی پیشگیری می کند و کاروتن و ویتامین E نیز از آنتی اکسیدان های مفیدی هستند که با از بین بردن رادیکال های آزاد به وجود آمده از متابولیسم مواد غذایی در سلول ها احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. وی با بیان اینکه سمنو ماده غذایی بسیار مفید برای ورزشکاران است، اظهار داشت: اگرچه سمنو در فرهنگ غذایی ایرانیان در ایام نوروز تهیه می شود و در سفره هفت سین قرار می گیرد اما در نظر گرفتن این منبع مفید انرژی در برنامه غذایی روزمره توصیه می شود.

بوییدن سیب، فشار خون را کاهش می دهد

دکتر سهیلی آزاد با بیان اینکه سیب به دلیل داشتن ویتامین های گروه B، منیزیم و فسفر دارای اثرات آرام بخش است، اظهار داشت: مطالعات پزشکی نشان داده است که تنها بو کشیدن سیب فشار خون را پایین می آورد. این متخصص تغذیه با اشاره به مواد مغذی موجود در سیب مانند ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و مقادیر زیادی انرژی گفت: فیبر موجود در سیب به نام پکتین موجب کاهش کلسترول خون می شود.

با مصرف سیر دستگاه گوارش خود را بیمه كنید

دکتر سهیلی آزاد با اشاره به سیر به عنوان ماده غذایی که حاوی خواص دارویی است، گفت: از نظر تغذیه ای معمولا سیر به عنوان چاشنی و طعم دهنده غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعات دهه های اخیر نشان داده سیر دارای ترکیبات کاهش دهنده فشار و کلسترول خون است. این متخصص تغذیه با توضیح این مطلب که سیر با تاثیرگذاری بر تجمع پلاکت ها سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان معده و روده می شود، گفت: سیر شامل ترکیبات گوگرددار و سولفور که شامل آلیسین که موجب از بین بردن رادیکال های آزاد سلول ها می شود است و برخی نیز سیر را برای بهبود برخی عفونت ها و مار گزیدگی ها استفاده می کنند.

سماق مرهمی برای دردهای رماتیسمی و نقرس

دکتر سهیلی آزاد با بیان اینکه در طب سنتی از سماق برای بیماری های رماتیسمی، نقرس و همچنین درمان تهوع و بی اشتهایی استفاده می شود، گفت: سماق دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و از بروز بسیاری از سرطان ها پیشگیری می کند. وی ادامه داد: معمولا میوه سماق را به شکل خشک کرده و کوبیده شده به صورت پودر به عنوان یک چاشنی و طعم دهنده مورد استفاده قرار می دهند. این متخصص تغذیه از دیگر خواص سماق را تحریک اشتها، افزایش میل به خوردن غذا، خاصیت دیورتیک و ادرار آور بودن آن عنوان کرد و اظهار داشت: سماق به دلیل داشتن تانن که یک قابض است در بهبود اسهال نیز موثر است.

سرکه، چاشنی با خواص دارویی

دکتر سهیلی آزاد با بیان اینکه سرکه از مواد قندی موجود در گیاهان مانند، انگور، کشمش، سیب و برنج به وسیله تخمیر تهیه می شود، گفت: سرکه بیشتر به عنوان طعم دهنده و چاشنی غذا محسوب می شود اما خواص دارویی نیز دارد. وی ادامه داد: سرکه دارای مقادیری از مواد معدنی و ویتامین ها است و اشتها را نیز افزایش می دهد و ایرانی ها با استفاده از سرکه انواع ترشیجات را نیز تهیه می کنند.

درخت سنجد از میوه تا ریشه دارای خواص دارویی و صنعتی است

دکتر سهیلی آزاد با بیان اینکه درخت سنجد از میوه، گل، ساقه، ریشه و پوست و دارای خواص دارویی و صنعتی است، گفت: برگ درخت سنجد دارای الکالوئیدی است که در صنایع داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد و گل آن نیز در صنایع آرایشی عطرسازی و داروسازی به کار می رود. وی ادامه داد: سنجد شامل مواد قندی گلوکز و شامل مقادیری چربی و مواد پروتئینی نیز است بدین ترتیب خاصیت غذایی نیز دارد. میوه سنجد بیشتر نقش دارویی دارد و در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند ضد تهوع و برای درمان اسهال مفید باشد.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 17 اسفند 1392برچسب:, ] [ 8:32 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

اطلاعات ما درباره این مجموعه پوست و استخوان که بدن اش می نامیم، کاستی های حیرت آوری دارد.

شکم

آپاندیس ما به چه دردی می خورد؟

برای بیشتر مردم، آپاندیس فقط وقتی متورم می شود و لازم است تا برداشته شود، معنی پیدا می کند. قبلا گمان می شدکه اجداد ما برای هضم مواد گیاهی به آن نیاز دشتند ولی هدف اصلی این شاخه باریک و 11 سانتیمتری روده بزرگ هنوز به صورتیک راز باقی مانده است.

نظریه اصلی که در سال 2007 گزار ش شد، این است که آپاندیس ساخته شده تا مکان امنی برای باکتری های مفید باشد. آنها می توانند در آنجا باقی بمانند و بعد از اینکه روده ها از مواد کثیف پاکسازی شدند، دوباره جمعیت خود را بازسازی کنند. در کشورهای توسعه یافته آپاندیسیت نسبتا فراوان و شایع است. در قسمت هایی از آفریقا که رعایت اصول بهداشتی مدرن وجود ندارد میزان آپاندیسیت از ایالات متحده بسیار کمتر است. محققان معتقدند که در این مناطق آپاندیس هنوز نقش مهمی برعهده داردو در واقع برای میکروب های سودمند، کشتی نوح به حساب می آید. فقط انسان ها نیستند که آپاندیس دارند. آپاندیس در پستاندران دیگر از جمله جوندگان و موش های دماغ دراز درختی نیز وجود دارد.

داروها

بدن ما چگونه با داروهای بی اثر گول می خورد؟

طبق نظرسنجی اخیر در انگلستان از پزشکان عمومی معلوم شد، 97 درصد آنها برای بیماران داروهای بی اثر تجویز کرده اند.اینها داروهایی هستندکه هیچ گونه تاثیر مستقیم پزشکی ندارند ولی می توانند شرایط بیماری کسی را بهبود بخشند. برخی از مطالعات نشان می دهند، سیستم کاهنده درد مغز بعد از اینکه به بیمار گفته می شود که به او ضد درد داده شده، فعال می شود و نشان می دهدکه این مغز ماست که در برابر داروی بی اثر گول می خوردولی مطالعات درباره افسردگی نشان داده ناحیه ای در مغز که داروی بی اثر آنرا فعال می کند با ناحیه ای که داروی اصلی آن را فعال می کند، متفاوت است. بنابراین خیلی مانده است تا بفهمیم داروهای بی اثر چگونه اثر جادویی خود را می گذارند. یک نظریه این است که داروهای بی اثر به عنوان تحریک کننده ذهنی سیستم ایمنی عمل می کنند که به خاطر مصرف زیاد انرژی معمولا در برابر مشکلات کوچک ساکت می ماند. مطالعه ای که روی همسترهای مسیبریایی انجام شد، نشان داد زمانی که نور قفس های آنهامانند تابستان تنظیم شده بود با عفونت های سطح پایین بهتر مبارزه می کردند تا وقتی که نور قفس آنها مانند زمستان تنظیم شده بود. رنگ ها بر کارآمدی داروهای بی اثر موثرند. قرمز بهترین تحریک کننده است و زرد برای داروهای ضد افسردگی بهترین است.

مغز

چرا ما می خوابیم؟

ما یک سوم از عمرمان را در خواب می گذرانیم ولی هنوز دانشمندان کشف نکردند که چرا ما می خوابیم. زمانی باور بر این بودکه اینگونه میزان انرژی قابل ملاحظه ای را حفظ می کنیم ولی طی هشت ساعت خواب فقط 45 کالری حفظ می شود. به نظر می رسد که مغز به واسطه ارتباط خواب REM با تثبیت حافظه بیشترین فایده را می برد. کمبود خواب به عملیات ذهنی آسیب می زند و می تواند باعث توهم و حتی مرگ شود. در اکتبر 2013 گروهی از دانشمندان فهمیدند هنگامی که موش می خوابد، مایغ مغزی نخاعی سریع تر از قبل مغزش را شست و شو می دهد و سموم را پاک می کند. این نشان می دهد که خواب مغز ما را تمیز می کند.

رفلکس

چرا خمیازه می کشیم؟

احتمالا در گذشته این سوال پاسخ کاملات بیطرفانه ای داشته است. قبلا پذیرفته شده بود که ما خمیازه می کشیم تا اکسیژن بیشتری را وارد ریه ها کنیم زیرا هنگام خستگی آهسته تر نفس می کشیم ولی در آزمایشی که در دانشگاه بالتیمور در ایالات متحده انجام شد، سطوح اکسیژن را تغییر دادندو هیچ تغییری هنگام خمیازه پیدا نکردند. حالا بعضی از دانشمندان فکر می کنند که ما خمیازه می کشیم تا مغزمان را خنک کنیم. گروهی از محققان کشف کردند که خنک کردن پیشانی افراد، خمیازه کشیدن آنها را متوقف می کند و ما این کار بیشتر در زمستان که هوا سرد است انجام می دهیم.

همراه با افزایش جریان خون به مغز این خنک کردن می تواند به حفظ هشیاری کمک کند. پس ما خمیازه می کشیم تا خودمان رابیدار کنیم. شاید این توجیه کند که چرا سربازان چترباز قبل از پرش خمیازه می کشند و چرا واگیردار است. این ممکن است به حیوانات کمک کند تا با یکدیگر هشیار و گوش به زنگ بمانند. برانگیزش خمیازه حتی بین گونه ها هم دیده شده است. انسان ها می توانند خمیازه را در سک ها و شمپانزه ها تحریک کنند.

دست ها

چرا انسان ها غالبا راست دستند؟

حدود 90 درصد مردم راست دستندو هیچ کس دلیل آن را نمی داند. جنبه های فرهنگی در این رابطه وجود دارد ولی همه چیز از رحم آغاز می شود. 9 تا از هر 10 جنین ترجیح می دهند که شست دست راست خودر ا بمکند. نظریه اصلی این است که دست غالب با زبان ارتباط داردکه به طور اعظم در نیمکره چپ مغز پردازش می شود. یعنی ناحیه ای که سمت راست بدن را نیز تحت کنترل خود دارد. این ممکن است به این خاطر باشد که زبان از حرکات تکامل یافته است یا اینکه قرار دادن دو قسمت پیچیده مغز در کنار هم کارآمدتر است ولی چرا اولین بار زبان در طرف چپ ایجاد شد؟

این می توانسته فقط یک جهش ژنتیکی اتفاقی در هزاران سال گذشته باشد. در سپتامبر 2013 دانشمندان در تناقض با مطالعه ای دیگر که 4 هزار دوقلو را بررسی کرده و هیچ عنصر ژنتیکی قدرتمندی را پیدا نکردند، ارتباط محتملی بین ژن PCSK6 و دست غالب کشف کردند.

محققان در دانشگاه کانزاس نشانه هایی را روی دندان ها پیدا کردند که نشان می دهد انسان های باستان هم بیشتر دست راست بودند ولی به رغم طبیعت غالب این مسئله، در حال حاضر دانشمندان با وجود تلاش های متعدد هنوز کاری از پیش نبرده اند.


موضوعات مرتبط: بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, ] [ 14:20 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

استفاده از مکمل های حاوی ویتامین C در بهبود میزان چربی خون موثر است.

افزایش چربی خون، به ویژه کلسترول زیانبار یا در اصطلاح ال دی ال ، یکی از عوامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است و باعث افزایش خطر ابتلا به سکته قلبی می شود .

گروهی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بررسی موش های آزمایشگاهی، تاثیر مکمل های حاوی ویتامین C را در کاهش چربی خون این حیوانات ارزیابی کردند.

بررسی یک ماهه این حیوانات آزمایشگاهی نشان می دهد، میزان چربی خون موش هایی که از مکمل های ویتامین C استفاده کرده اند، کمتر از دیگران است .

بر اساس این بررسی، استفاده از مکمل های ویتامین C، افزون بر کاهش میزان تری گلیسرید و کسترول زیانبار یا در اصطلاح ال دی ال خون، باعث افزایش میزان چربی سودمند یا در اصطلاح اچ دی ال خون نیز می شود.

پژوهشگران برای اثبات نتایج این بررسی در انسان، تحقیقات بیشتری را ضروری می دانند.

ال دی ال و تری گلیسرید دو نوع چربی خونند که افزایش آنها خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد، اما اچ دی ال، نوعی چربی خون است که از رسوب چربی در جدار رگ های خونی و در نتیجه ابتلا به بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

نسبت میان این چربی ها یکی از عوامل تعیین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است.

 

منبع : سيمرغ


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 25 بهمن 1392برچسب:, ] [ 9:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

در سال های اخیر ، بیش از نیمی از افراد دچار اضافه دریافت مواد غذایی هستند و بخشی هم کمبود دریافت و لاغری دارند. در نهایت، عدم تحرک، پرخوری و استفاده از خوردنی هایی با ارزش غذایی پایین و کالری بالا نتیجه ای جز چاقی و سوءتغذیه ندارد . هم چنین کمبود برخی از مواد غذایی می تواند باعث بروز بسیاری از بیماری ها و بی نظمی در دریافت مواد مغذی در بدن می شود .

پتاسیم : کاهش فشار خون

در طی بررسی های اخیر نشان داده شده است که بسیاری از افراد دچار فقدان هفت نوع ماده غذایی هستند . کمبود پتاسیم یکی از انواع مواد غذایی است .تحقیقات نشان می دهد که پتاسیم موجود در مواد غذایی می تواند باعث می شود که فشار خون در محدوده نرمال حفظ شود .پتاسیم باعث بهبود باروری و ارتقا عملکرد عضلات و سیستم اعصاب می شود .پتاسیم در بسیاری از مواد غذایی به صورت طبیعی وجود دارد برای مثال سیب زمینی ، شیر ، موز و آواکادوو حاوی مقادیر زیادی پتاسیم هستند .

منیزیم : سدی برای ابتلا به بیماری

کمبود منیزیم با بروز بسیاری از بیماری ها نظیر پوکی استخوان ، فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت و گرفتگی عضلانی در ارتباط است .هم چنین افرادی که به طور منظم الکل مصرف می کنند دچار کمبود منیزیم هستند .

برای جبران کمبود منیزیم می توانید اسفناج ، لوبیا ، نخود فرنگی ، آجیل مخصوصا بادام مصرف کنید .

ویتامین A : افزایش بتا کاراتن

بتاکاراتن در بسیاری از مواد غذایی زرد و نارنجی وجود دارد نظیر سیب زمینی ، هویج وجود دارد . هم چنین برخی از مواد غذایی نظیر اسفناج و بروکلی حاوی ویتامین A هستند .

ویتامین A نقش اساسی در بینایی و دید خوب ، رشد بافت ها و افزایش ایمنی بدن می شود .

ویتامین D : تقویت قلب و مغز

ویتامین D نقش بسزایی در رشد استخوان های قلب ، تقویت عضله ، بافت های عصبی و افزایش سیستم عصبی دارد .بخشی از ویتامین D وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیریم تامین می شود .

برخی از مواد غذایی به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند . ماهی ، قارچ ، شیر ، آب پرتغال ، زرده تخم مرغ از این قبیل مواد غذایی هستند .

کلسیم : برای داشتن استخوان های مقوی

قطعا می دانید که کلسیم برای رشد استخوان ها و دندان ها مفید است .کلسیم باعث بهبود عملکرد عضلات و ایجاد تعادل در ضربان قلب می شود .هم چنین کلسین ممکن است منجر به کاهش فشار خون می شود .لبنیات از جمله مواد غذایی است که سرشار از کلسیم است ، ماهی ، کلم پیچ ، کلم بروکلی می باشد .

بدون دریافت کلسیم کافی بدن توانایی کمی در جذب کلسیم دارد .

ویتامین C: تقویت کننده سیستم ایمنی

آیا ویتامین c می تواند از سرما خوردگی جلوگیری کند ؟ ویتامین c تا حدی می تواند در کاهش علایم سرما خوردگی موثر باشد .این ویتامین در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود . ویتامین c در رشد استخوان ها و دندان ها نقش دارد . هم چنین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند در ترمیم سلول های آسیب دیده موثر باشد .

فیبر

فیبر که ناشی از غلات و لوبیا است برای سلامتی بسیار مفید است .فیبر به کاهش کلسترول کمک می کند . هم چنین مصرف فیبر شانس ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان را کاهش می دهد .فیبر برای افرادی که مایل به کاهش وزن دارند بسیار موثر است . معمولا مواد غذایی حاوی فیبر کالری کمی دارند .

 

منبع : سيمرغ


موضوعات مرتبط: طب سنتی، نکات طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 8 دی 1392برچسب:, ] [ 2:30 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

این منابع کلسیم را نمی شناسید

کلسیم برای حفظ سلامت استخوان ها ضروری است و اولین موردی که برای تأمین این ماده به ذهن ما می رسد لبنیات است. اما کلسیم مورد نیاز بدن ما تنها از محصولات لبنی تامین نمی شود. در واقع کلسیم در موادی باور نکردنی از سبزیجات گرفته تا یک برش پرتقال پنهان شده است.

در این مطلب ما به شما مواردی را معرفی می کنیم که با اضافه کردنشان به سبد خرید می توانید منبع غنی از کلسیم را از آن خود کنید.

سبزیجات (برگ های خوراکی)

سبزیجاتی با برگ های سبز تیره همانند اسفناج، حاوی کلسیم و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این سبزیجات مفید از بهترین گزینه های یک تغذیه سالم به شمار می روند. سالاد اسفناج و یا خوردن یک وعده اضافی از سبزیجات در وقت ناهار می تواند کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

مواد غذایی غنی شده

غذاهای آماده معمولاً شهرت بدی دارند اما اغلب آنها با ویتامین ها و مواد معدنی همانند کلسیم غنی شده اند. غلاتی که در صبحانه هستند، بهترین گزینه از این دست و بهترین راه برای جذب کلسیم می باشند؛ البته باید مراقب شکر افزوده آنها باشید.

پرتقال

این همه مرکبات خوشمزه، هرکدام حاوی کلسیم می باشند. یک برش پرتقال تازه نه تنها سیستم ایمنی بدن شما را بالا می برد بلکه باعث می شود فرم استخوان بندی بدن را در فرم ایده آل خود حفظ کنید.

بادام

بادام حاوی کلسیم و ویتامین E است که هر دوی آنها سلامت مو و ناخن های شما را تضمین می کنند. یک مشت بادام کلسیم مورد نیاز روزانه بدنتان را تامین خواهد کرد.

لوبیا چیتی

لوبیا سرشار از پروتئین، فیبر و کلسیم است و یک ماده غذایی عالی و مقرون به صرفه است که به راحتی می توانید به برنامه غذایی خود اضافه کنید.


موضوعات مرتبط: طب سنتی، بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:, ] [ 8:30 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

مشکلات رایج در روزه داری و درمان آن ها

 

روزه داری

از آن جا که در طی ساعات طولانی روز، روزه داران از خوردن و آشامیدن امساک می نمایند در خیلی از اوقات دچار مشکلات ناخواسته ای می گردند که در صورت عدم توجه، می تواند ادامه روزه داری را برای آنان ناممکن نماید.

از مهمترین مشکلات می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

یبوست

یکی از مشکلات ایجاد شده در طول روزه داری ماه مبارک رمضان یبوست است که خود باعث ایجاد هموروئید، فیسور(شکاف و زخم دردناک در مقعد) و اجابت مزاج دردناک مدفوع می شود.

علل: از علت های ایجاد یبوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 


موضوعات مرتبط: بهداشت، بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 11 مرداد 1392برچسب:, ] [ 1:47 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

داروهاي نيروزا - دوپينگ -  و عوارض آن

 

دوپينگ با داروهاي معمولي

روش انتخاب ورزشكاران براي آزمايش دوپينگ

قوانين ومجازاتهاي دوپينگ

داروهاي دوپينگي

علل مخالفت با دوپينگ

رخدادهاي مهم در تاريخ دوپينگ

تعريف - تاريخچه

دوپينگ با چاي و قهوه و كوكاكولا

نمونه گيري براي آزمايش دوپينگ

دوپينگ خوني

دليل استفاده ورزشكاران از داروهاي ادرار آور

عوارض دوپينگ

تاريخچه -  تعريف

واژه دوپینگ از زبان آفریقای جنوبی مشتق شده است.اشاره به یک نوشیدنی الکلی باستانی دارد که به عنوان محرک در مراسم رقص استفاده می گردید.بتدریج این واژه استقاده گسترده تری کرد و در ورزش امروز به معضلی تبدیل شده است.این واژه در دنیای امروز  به معنای استفاده ورزشکار از مواد یا روش هایی است که به قصد افزایش کارآیی در ورزش انجام می شود.


موضوعات مرتبط: بهداشت، دارو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 20:42 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

آب لیمو مفید برای درمان سنگ كلیه
 متخصصان علوم پزشكی در انگلیس توصیه می‌كنند كه نوشیدن حتی مقدار كمی از آب لیموی تازه به صورت روزانه روشی موثر برای پیشگیری از تشكیل این سنگ‌های دردناك است
.
درد سنگ كلیه نه تنها خیلی شدید است، بلكه بسیار هم ترسناك و نگران‌كننده است، چون به طور كاملا ناگهانی آغاز می‌شود. كسانی كه نمی‌دانند به سنگ كلیه مبتلا هستند، وقتی درد آنها شروع می‌شود به قدری شدید است كه آنها تصور می‌كنند در حال مرگ هستند.

این سنگ‌ها بلورهای بسیار كوچكی به اندازه دانه‌های شن یا حتی كوچك‌تر هستند كه در مجاری ادراری تشكیل می‌شوند و این درد شدید را ایجاد می‌كنند، اما بسیاری از این بلورها به خودی خود و حتی بدون درمان‌های پزشكی از بدن خارج می‌شوند.

وقتی فردی یك بار سابقه ابتلا به سنگ كلیه را داشته باشد، احتمال این كه بار دوم با این مشكل مواجه شود، 50 درصد است و به همین خاطر این افراد بیشتر باید مراقب رژیم غذایی خود باشند و با نوشیدن مایعات زیاد مانع از بازگشت مجدد بیماری شوند.

این متخصصان می‌گویند: یك راه كار ساده، موثر و در عین حال ارزان‌قیمت برای جلوگیری از تشكیل سنگ كلیه مصرف آب مركبات بویژه‌ آب لیموست كه راه‌حلی كارآمد و امیدبخش برای این بیماران است.


موضوعات مرتبط: بیماری و واکسن، دارو، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:, ] [ 21:10 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 540
بازدید کل : 218796
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين